صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نوزده - ۰۷ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نوزده - ۰۷ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۳

نماینده رهبر انقلاب در شورای‌عالی امنیت ملی مطرح کرد

شهید بهشتی، سردار جهاد تبیین

سعید جلیلی، عضو شورای‌عالی امنیت ملی، عصر دیروز در نخستین همایش بین‌المللی شهدای ترور انقلاب اسلامی با عنوان «از بهشتی تا آرمان» که در مجموعه فرهنگی سرچشمه (یادمان شهدای ترور) برگزار شد، اظهار داشت: گروهک‌هایی که در سه سال اول انقلاب علیه این نهضت اقدام می‌کردند، در کنار تحریف و التقاط، ادعاهایی مثل آزادی، عدالت و حمایت از طبقات محروم را نیز مطرح می‌کردند.
به گزارش «ایران»، وی افزود: در چنین فضایی که تشخیص حق از باطل مشکل می‌شود و دشمن همه ابزارهای سخت و نرم را به میدان می‌آورد، در طرف مقابل در این جنگ سه‌ساله سخت و ترکیبی، سرداران و سربازانی بودند که با همه وجود به صحنه آمدند و متناسب با اقدامات دشمن وارد میدان شدند و غلط بودن حرف دشمن را نمایان کردند. جلیلی با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب مبنی بر «جهاد تبیین»، تصریح کرد: جهاد تبیین باطل‌السحری بود که در سه سال اول انقلاب برای مقابله با اقدامات گروهک‌ها بخوبی به کار گرفته شد. وی دراین‌باره افزود: شهید بهشتی و یاران او همچون شهید دیالمه، در خط مقدم جهاد تبیین بودند؛ کما اینکه شهید دیالمه ادعاهای سرکرده منافقین را تبیین و رد می‌کرد و شهید بهشتی با سران حزب توده به مناظره می‌نشست و آنها را رسوا می‌کرد.
جلیلی خاطرنشان کرد: آغاز ترورها در ابتدای دهه شصت، نشان‌دهنده پایان منطق و استدلال ادعایی از سوی اندیشه مقابل بود. امروز هم رفتار وحشیانه‌ای که با «آرمان عزیز» داشتند، نشان‌‌دهنده شکست ادعاهای دروغی بود که تحت عنوان «زن، زندگی، آزادی» مطرح شد. همچنین محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز طی سخنانی در این مراسم با بیان اینکه شهید بهشتی به‌واسطه چند ویژگی سهم بزرگی در معماری نظام اسلامی و ادامه پیدا کردن نهضت داشت، گفت: یک ویژگی مهم ایشان، تلاش برای تربیت نیروی انسانی برای پیشرفت نهضت امام(ره) بود.
جستجو
آرشیو تاریخی