صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نوزده - ۰۷ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نوزده - ۰۷ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

گزارش و خبر

حریفان احتمالی تیم ملی در شهریور
پیشنهاد وزیر ورزش به ونزوئلایی‌ها
تیم ملی فوتبال ایران که به‌تازگی قهرمان مسابقات کافا شده است، در شهریورماه که مقطع بعدی برگزاری دیدارهای ملی است، هنوز مسابقه‌ای را قطعی نکرده است و فدراسیون فوتبال طبق درخواست امیر قلعه‌نویی دنبال مذاکره و مکاتبه برای برگزاری بازی‌های دوستانه در فیفادی‌های شهریور و مهرماه است. بر همین اساس، مذاکراتی با عربستان برای بازی تدارکاتی انجام شده است، ولی اینکه بازی در ایران برگزار شود یا عربستان، هنوز تعیین تکلیف نشده است. آذربایجان دومین گزینه است که هنوز مکاتبه‌ای با فدراسیون این کشور صورت نگرفته است. با توجه به درخواست قلعه‌نویی برای بازی با تیم‌های قدرتمند، نام دو تیم اروپایی روی میز مذاکره مسئولان فدراسیون فوتبال قرار دارد. یک تیم از قاره آفریقا نیز جزو فهرست بازی‌های تدارکاتی تیم ملی است. فیفادی شهریورماه سیزدهم تا بیست‌ویکم و فیفادی مهرماه هفدهم تا بیست‌وپنجم خواهد بود. گفتنی است سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، ظهر دیروز با وزیر ورزش ونزوئلا در باکوی آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد. سجادی با بیان اینکه باید به سمت انعقاد تفاهمنامه مشترک حرکت کنیم، گفت: «اولین پیشنهادی که من برای عملیاتی کردن این ارتباط دارم برنامه‌ریزی برای انجام یک بازی دوستانه بین‌ تیم‌های ملی فوتبال دو کشور در فیفادی است.  وزیر ورزش ونزوئلا هم گفت: «خوشحال هستیم پیشنهاد ایران را برای انجام این بازی دوستانه دریافت کردیم و من از فدراسیون فوتبال ونزوئلا می‌خواهم برای برنامه‌ریزی این بازی تقویم را مورد بررسی قرار دهند.»


مارسی هم خواهان طارمی شد
ستاره ایران در کنار لوکاکو!
در ادامه تیم‌های خواهان مهدی طارمی، سایت «فوتبال فرانس» خبر داد باشگاه مارسی که از دو سال گذشته یکی از مشتریان اصلی سردار آزمون دیگر مهاجم ملی‌پوش کشورمان بود نیز، به جمع مشتریان طارمی اضافه شد. البته طارمی از عربستان پیشنهاد بالاتری دریافت کرده ولی این بازیکن قصد دارد فوتبالش را در اروپا ادامه دهد به همین خاطر به سعودی‌ها نه گفت. البته عبدالرحمن اباعود خبرنگار نزدیک به باشگاه الهلال تمام اخبار مطرح شده در زمینه علاقه‌مندی باشگاه الهلال به طارمی را زیر سؤال برد و اعلام کرد باشگاه الهلال در خط حمله به دنبال جذب لژیونر آسیایی نیست، در نتیجه الهلال قصدی برای جذب طارمی ندارد. این در شرایطی است که صفحات هواداری الهلال با بیش از میلیون‌ها دنبال کننده این روزها طارمی و لوکاکو را سوژه خود قرار داده‌اند و با انتشار تصویری از طارمی در کنار لوکاکو ابراز امیدواری کردند تا مدیریت باشگاه الهلال بتواند این دو ستاره را جذب کند و زوج طارمی و لوکاکو در دربی ریاض به مصاف زوج رونالدو و زیاش با النصر برود.


واکنش محمدی به پیشنهاد سرخابی‌ها
طبق اخبار نقل و انتقالات فوتبال ایران، میلاد محمدی مدافع ملی‌پوش کشورمان و عضو باشگاه آ.ا.ک با پیشنهادهایی از جمله استقلال و پرسپولیس مواجه است. در همین رابطه سایت «اسپورت» یونان نوشت: «ماتیاس آلمیدا، سرمربی آ.ا.ک پس از قهرمانی در سوپر لیگ یونان و جام حذفی نمی‌خواهد محمدی را از دست بدهد. این مربی آرژانتینی روی مدافع ایرانی‌اش حساب باز کرده و بحث خروج این بازیکن مطرح نیست. همچنین محمدی هم تصمیمی برای جدایی از آ.ا.ک ندارد و به دنبال حضور در لیگ قهرمانان اروپاست.»


واکنش استقلال به مراسم معارفه نکونام
شیطنت و بداخلاقی نکنید
در مراسم معارفه جواد نکونام به عنوان سرمربی استقلال که در سالن اختصاصی یکی از بانک‌ها برگزار شد، کلیپی برای معرفی جواد نکونام روی نمایشگر پخش شد که کنار همان فیلم، روی نمایشگر، تبلیغ عجیبی از یک برند منتشر شد که این موضوع باعث ایجاد حواشی زیادی شد. این موضوع باعث واکنش باشگاه استقلال شد و این باشگاه اعلام کرد: «تصاویر استفاده شده در مراسم مذکور، پیش از این از شبکه سوم سیما پخش شده و از منبع معتبر یعنی سایت تلوبیون تهیه شده که منبع رسمی برنامه‌های سیما است و متعلق به اسکوربوردی بوده که در زمان بازیگری سرمربی استقلال، جهت معرفی او استفاده شده بود. مراسم معارفه سرمربی جدید استقلال یکی از بهترین و شکیل‌ترین معارفه‌ها طی سالیان اخیر بود و مطلب منتشر شده، صرفاً شیطنت و بداخلاقی و مصداق بارز تهمت، نشر اکاذیب و تشویش اذهان است که واحد حقوقی باشگاه این موضوع را از طریق مراجع ذی‌صلاح پیگیری خواهد کرد و اتهام‌زنندگان باید مقابل قانون پاسخگو باشند.»

جستجو
آرشیو تاریخی