فرزندان برده‌داران دیروز قانونگذاران امروز امریکا

رویترز: بسیاری از سیاستمداران امریکایی از تبار برده داران هستند

گروه جهان/ گزارش تحقیقاتی جدیدی که خبرنگاران رویترز تهیه کرده‌اند، نشان می‌دهد، 5 رئیس‌جمهور در قید حیات امریکا و 2 دادستان عالی، 11 فرماندار و 100 قانونگذار این کشور برآمده از خانواده‌هایی هستند که برده‌دار بوده‌اند.
در ورودی کنگره امریکا، بلوک تراش‌خورده‌ای مشاهده می‌شود که در زمان ساخت این ساختمان معروف و عظیم، توسط کارگران سیاه پوست ساخته شده است تا کسانی که در این ساختمان کار کرده و یا به هر دلیل از حوالی آن عبور می‌کنند، نقش این کارگران را در ساخت این بنا به یاد آورند. اما واقعیت تلخ آن است که این قانونگذاران هر روز در حالی از کنار این بلوک عبور می‌کنند که در بین آنها هستند کسانی که اجدادشان برده‌داری می‌کردند. بنا بر تحقیقات جمعی از خبرنگاران رویترز، از جمله آنها باید به جیمی کارتر، بیل کلینتون، جورج بوش پسر، باراک اوباما و جو بایدن اشاره کرد که اجدادشان برده‌داری می‌کردند و خود آنها همواره با استفاده از تبلیغاتی درباره برابری نژادها به عالی‌ترین پست‌های سیاسی رسیده‌اند. نه فقط این رؤسای جمهوری امریکا که نزدیک به یک پنجم قانونگذارانی که از سال 2021 تا سال 2023 در کنگره امریکا مشغول به کار بودند نیز فرزندان برده‌داران قدیمی بوده‌اند که در بین آنها اسامی میچ مک کانل و لیندسی گراهام از حزب جمهوری‌خواه و الیزابت وارن و تامی داکورت از حزب دموکرات به چشم می‌خورد. در بین قضات دادستانی امریکا هم امی کانی بارت و نیل گوروش از کسانی بودند که اجدادشان مردم را به بردگی می کشاندند.  
هرچند تونی باروز، استاد جامعه‌شناس امریکایی در واکنش به فهرست رویترز تصریح کرده است: «علاوه بر سیاستمداران امریکایی که رویترز فهرست کرده، بسیاری دیگر از مردم امریکا نیز چنین تباری را دارند.» اما هنری لوئیس گیتس جونیور، استاد دانشگاه هاروارد، معتقد است: «درست است که فرزندان نباید گناه پدران خود را به دوش بکشند اما این فهرست نشان می‌دهد امریکا تا چه اندازه وابسته به کسانی است که خانواده‌هایشان برده‌داری می‌کردند و اکنون فرزندان همان برده‌داران در حال وضع قوانین برای این کشور هستند.»
جستجو
آرشیو تاریخی