صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفده - ۰۵ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفده - ۰۵ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۲

خبر در خبر

مهدی میردار هریجانی، معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: هویت‌گذاری تعدادی از شترهای اطراف تالاب صالحیه به نوعی برای افراد بومی حق ایجاد کرده و بار مضاعفی به عرصه تالاب وارد می‌کند.
یزدانفر آهنگران، رئیس گروه گیاه‌شناسی دفتر حفاظت و حمایت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: گزارشی تا این لحظه مبنی بر تشخیص دقیق نوع بیماری قارچی که در برخی از رویشگاه‌های سوزنی‌ برگ‌ها در هیرکانی دیده می‌شود، به دست نیامده و تحقیقات کماکان از سوی کارشناسان مؤسسه تحقیقات این سازمان ادامه دارد.
سرهنگ محمد قربانی لرد، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان از مجروح شدن ۲ نفر از مأمورین این یگان در حین مأموریت خبر داد و گفت: ۴ نفر از قاچاقچیان چوب پس از مجروح کردن مأموران متواری شدند.
حسین محمودی، معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، از تخصیص چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای مرمت مسجد تاریخی «مس سر» در شهرستان دلیجان خبر داد.
علیرضا جلال‌زایی، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان از توقف فعالیت‌های عمرانی در «کوه خواجه» خبر داد و درباره [پدیده] کوه‌بری و تعرض به محوطه این میراث تاریخی و طبیعی توضیحات بیشتری ارائه داد.
وحید به‌فرنژاد، معاون میراث‌ فرهنگی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی گفت: ۲ اثر طبیعی این استان در سه ماه اول امسال پس از طرح و تصویب در شورای ملی ثبت میراث طبیعی کشور در فهرست میراث ملی ثبت شد.
یاور عبیری، رئیس جامعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی گفت: اگر انجمن‌های استانی اختیار داشتند که روی بوم‌گردی‌ها نظارت کنند، هم ما با صدای بلندتری مطالباتمان را اعلام می‌کردیم، هم نظارت دقیق‌تری انجام می‌شد.
فرهاد دوایی، دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: عرضه بلیت قطار هیچ تغییری نکرده و کم نشده، بلکه تقاضای این بخش به دلیل عرضه پایین بلیت‌های هواپیمایی زیاد شده است.
رضا شرفی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تأکید بر اینکه جابه‌جایی آرادکوه حتمی است گفت: طرح جامع شهرداری تهران سازمان پسماند را موظف کرده که دو محل جدید برای پردازش زباله و پسماند معرفی کند.
رضا کیخواه آریا، سرپرست معاونت میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: درختان سرو کهنسال شهرستان تفتان در فهرست میراث طبیعی ملی ایران به ثبت رسید.

 

جستجو
آرشیو تاریخی