صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شانزده - ۰۴ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شانزده - ۰۴ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای‌مجازی

کتاب تازه محمدرضا شمس برای بچه‌ها، تکذیب شایعه درگذشت ابوالفضل پورعرب از سوی خود این هنرمند و نوشته رضا ساکی، فعال رسانه‌ای و طنزپرداز درباره «مگه تموم عمر چند تا بهاره؟»، سریال سروش صحت بخشی از مطالبی هستند که در مجازی امروز درباره‌شان می‌خوانید.

نوشته خواندنی شمس برای بچه‌ها
محمدرضا شمس، نویسنده و مدرس داستان‌نویسی تصویری دیدنی از طرح جلد یکی از آثار خود را که برای بچه‌های 10 تا 13 سال نوشته منتشر کرده؛ اسم این کتاب «قصه‌های بترس برای بچه‌های نترس» است. این نویسنده کودک و نوجوان در ادامه بخشی از متن کتابش را هم با مخاطبان به اشتراک گذاشته که در آن آمده: «اسکلت‌های خون‌آشام، اتوبوس‌هایی که فقط مرده‌ها را سوار می‌کنند، هیولاهایی که دیکته می‌گن. جن‌هایی که توی متکا زندگی می‌کنند، گرگینه‌ها و... از این چیزها می‌ترسی؟ می‌ترسی و می‌لرزی؟ اگه فکر می‌کنی بچه‌ نترسی هستی، بیا وسط. اگه دلت می‌خواد با موجودات عجیب و غریب و ترسناک آشنا بشی، این کتاب را از توی قفسه بیرون بکش و بخون.» این کتاب با همراهی نشر هوپا در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. از نکات جالب توجه کتاب این نویسنده و دیگر نویسندگان ایرانی که چندی است در ژانر ادبیات وحشت برای کودکان و نوجوانان می‌نویسند این است که طی سال‌های اخیر دیگر کتاب‌های این حوزه محدود به ادبیات ترجمه نمی‌شود. بنابراین والدین جوان می‌توانند به خرید آثاری امیدوار باشند که بر اساس فرهنگ خودمان نوشته و منتشر شده‌اند.

پورعرب شایعه مرگش را تکذیب کرد
صفحه «سینما آنلاین» تصویری از ابوالفضل پورعرب به همراه مادرش منتشر کرده که در توضیحات آن آمده: «شایعه‌ای که ابوالفضل پورعرب تکذیبش کرد.» این تصویری از 62 سالگی این هنرمند است که در آن آمده: «در حالی که از شامگاه جمعه، تصاویری از ابوالفضل پورعرب روی تخت بیمارستان دست به دست شده، این بازیگر با انتشار تصویری از جشن تولد خود به همراه مادرش، این شایعه را تکذیب کرد.

اظهار امیدواری درباره سریال سروش صحت
رضا ساکی فعال رسانه‌ای و طنزپرداز در تازه‌ترین پست خود تصویری از «مگه تموم عمر چند تا بهاره؟»، سریال تازه‌ای که قسمت‌های نخست آن به کارگردانی سروش صحت روانه شبکه نمایش خانگی شده با مردم به اشتراک گذاشته و درباره‌اش با عنوان «از فانتزی تا کمدی» نوشته: «سروش صحت تبحر خاصی در ترکیب فانتزی و کمدی دارد و این کار البته گاهی بانمک و خنده‌دار است و گاهی قصه در همان جهان فانتزی می‌ماند.سروش صحت مؤلف است و جهان کمدی‌اش خاص خود اوست و در این جهان خاص صحنه‌های یگانه‌ای ساخته است.سریال جدید او نویدبخش دیدن کمدی خوب است.صحنه استعلام گربه و مار در قسمت دوم این سریال، از همان لحظه‌های نابی است که انتظارش را داریم.امیدوارم کمدی این سریال از فانتزی‌اش بیشتر بشود.»

 گفته‌های خضاب درباره بیلبورد سخنان شهید بهشتی
وحید خضاب، شاعر و مترجم عربی و انگلیسی که البته تاریخ‌پژوه هم است در تازه‌ترین پست خود درباره بحث حجاب سخنانی را با دنبال کنندگان صفحه‌اش به اشتراک گذاشته که در توضیح آن نوشته: «‌بیلبوردهایی که این روزها در خیابان‌های تهران برپاست، فرزند آیت‌الله بهشتی را به واکنش در برابر حجاب واداشته. برخی هم از این واکنش خوشحالند. دیگر پسر دکتر بهشتی نیز در گفت‌و‌گو با من، می‌گفت پدرش قاعدتاً موافق نواب صفوی نبوده است.به همین بهانه و فارغ از نظر ما درباره خوبی یا بدی حجاب یا مشی نواب، ضمن بررسی موردی همین دو موضوع در اندیشه آیت‌الله بهشتی، در این باره گفت‌و‌گو می‌کنیم که آیا می‌توان نظر امثال آیت‌الله بهشتی را در سخن فرزندانشان جست؟»
 سفر اهالی ادبیات و سینما به «رمین»
عبدالحکیم بهار، مروج کتابخوانی اهل روستای «رمین» که به عنوان نامزد از کشورمان در جوایز بین‌المللی شرکت داشته با انتشار تصویری نوشته:«این قاب را خیلی دوست دارم. حسین ریگی کارگردان سینما و حسین شیخ‌الاسلامی از منتقدان و پژوهشگران نام آشنای ادبیات کودکان و نوجوانان را در کنار خودم دارم. مهدی یار محمدی از هنرمندان خوب حوزه موسیقی بلوچی هم در این تصویر دیده می‌شود.» افراد حاضر در این تصویر به همراهی یکدیگر مسیر رسیدن به روستای رمین را طی کرده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی