فوتبال ایران

تیم ملی نوجوانان به مصاف یمن می‌رود
یک گام تا صعود به جام جهانی ۲۰۲۳
تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران پنجشنبه شب در مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند با ارائه یک نمایش قدرتمندانه به پیروزی 2-0 مقابل تیم قدرتمند کره‌ جنوبی دست یافت. نوجوانان ایران با دو گلی که در دقایق ۱۷ و ۱۸ توسط نیما اندرز و ماهان صادقی به ثمر رساندند، صدرنشین گروهB مسابقات شدند. نکته مهم این مسابقه، برتری فیزیکی و تاکتیکی بازیکنان ایران در اغلب لحظات بازی بود و در شرایطی که کره در ابتدای بازی با پاس‌های متوالی و مالکیت بیشتر توپ، عرصه را بر سفیدپوشان ایران تنگ کرده بود، اما زمانی که شاگردان حسین عبدی به خود جرأت حمله و پیش‌روی به سمت دروازه حریف را دادند، همه چیز به سود ایران تغییر کرد. تیم ملی نوجوانان با پیروزی 6-1 مقابل افغانستان، تساوی بدون گل برابر قطر و پیروزی مقابل کره جنوبی با ۷ امتیاز به‌عنوان صدرنشین راهی مرحله بعدی مسابقات شدند. نوجوانان کشورمان در مرحله بعدی مسابقات از ساعت ۱۳:۳۰ روز یکشنبه به مصاف یمن خواهند رفت. شاگردان حسین عبدی در صورت پیروزی در این دیدار ضمن صعود به نیمه نهایی، جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۳ را نیز کسب خواهند کرد. پس از این برتری شیرین حسین عبدی، سرمربی تیم ملی نوجوانان اظهار داشت: «بازی مقابل کره جنوبی بسیار زیبا بود. وقتی کره‌ جنوبی را آنالیز کردیم، دیدیم که بسیار قدرتمند هستند، آنها تیم فوق‌العاده‌  و بازیکنان بسیار خوبی دارند. به مربی تیم کره گفتم که این بازی به نظر می‌رسد یک فینال زودرس است. می‌دانم چگونه بازیکنان را نه تنها از نظر جسمی بلکه از نظر ذهنی نیز ریکاوری کنم و کارهای زیادی برای ریکاوری ذهنی انجام می‌دهم. در کنار بخش آنالیز، چند فیلم خنده‌دار و چیزهای زیاد دیگری را پخش کردیم تا فضای ذهنی آنها شاد و آرام شود و بعد از آن به بازی آمدیم و همه آماده بازی بودند.»


طارمی جزو 6 مهاجم خطرناک اروپا
مهدی طارمی ستاره تیم ملی کشورمان فصل گذشته به همراه پورتو کولاک کرد و با به ثمر رساندن 22 گل جایزه آقای گلی لیگ پرتغال را تصاحب کرد. با اتمام فصل فوتبالی در اروپا رسانه‌های خارجی بهترین گلزنان لیگ‌های معتبر اروپا را سوژه خود قرار می‌دهند. در همین رابطه نام مهدی طارمی در لیست 6 آقای گل 6 لیگ معتبر اروپا ذکر شد. ارلینگ هالند ستاره سیتی با 36 گل در صدر این لیست قرار داشت و آقای گل لیگ جزیره شد.


عیادت درویش از بیرانوند
علیرضا بیرانوند در بازی فینال کافا بین تیم‌های ایران و ازبکستان به‌شدت از ناحیه فک مصدوم و از بازی خارج شد. این بازیکن که با صورت بانداژ شده وارد ایران شد این روزها خیلی راحت نمی‌تواند صحبت کند و در این چند روز هم صحبت از دوری ۸ هفته‌ای این بازیکن بود. همچنین در خبرها آمده بود که او شنبه فک خود را به تیغ جراحی می‌سپارد اما آخرین پیگیری‌ها در مورد وضعیت دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس این است که او نیازی به جراحی ندارد و با گذاشتن سیم درمان او انجام می‌شود. بیرانوند یک هفته اخیر بابت عدم پرداخت مطالبات عقب‌افتاده‌اش دوبار به باشگاه پرسپولیس نوتیس داده بود. این موضوع با ناراحتی باشگاه پرسپولیس و رضا درویش، مدیرعامل باشگاه همراه بود. اما درویش برای رفع کدورت‌ها دیروز از دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس عیادت کرد و آخرین وضعیت او را جویا شد.


حسینی دوره مربیگری B آسیا را سپری کرد
سید جلال: نگاهم به فوتبال تغییر کرد
کلاس‌های مربیگری B آسیا دیروز در تهران به پایان رسید و قرار است اختتامیه این دوره روز دوشنبه برگزار شود. در این دوره از کلاس‌های مربیگری بازیکنان پیشین فوتبال نظیر سیدجلال حسینی، حسین ماهینی و ... حضور داشتند. سیدجلال حسینی، مربی تیم پرسپولیس در خصوص حضور دراین کلاس اظهار داشت: «این کلاس‌ها در 2 دور و در 16 روز برگزار شد. تدریس دراین دوره زیر نظر استاد احمد سنجری و با کمک آقای صادقی برگزار شد و باید بگویم واقعاً کلاس‌های خوبی را پشت سر گذاشتیم.دراین دوره موارد زیادی از حاشیه تا متن فوتبال را از آقای سنجری که خودش از فوتبالی‌های قدیمی و یک مربی بزرگ است یاد گرفتیم. امیدوارم حضور در این دوره بتواند در ادامه راه به من کمک زیادی کند. این دوره از کلاس‌های مربیگری نگاه من به فوتبال را عوض کرد و امیدوارم بتوانم درادامه راه شرایط بهتری داشته باشم.»

جستجو
آرشیو تاریخی