صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پانزده - ۰۳ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پانزده - ۰۳ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲

دیروز‌چه‌خبر؟

ما خبرهای مهم دو روز اخیر را اینجا برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم؛

  خانواده شهدای ترور کشورمان در بیانیه‌ای با اشاره به رخداد اخیر در کشور آلبانی و برخورد پلیس این کشور با تروریست‌های گروهک منافقین از عملگرایی پر قدرت و مؤثر کشورمان در وقایع اخیر تقدیر کردند. خانواده شهدای ترور همچنین در این بیانیه استرداد سرکردگان گروهک منافقین را به عنوان مطالبه روشن و صریح‌شان از مقامات اروپایی خواستار شدند.
  وزارت امور خارجه از انتقال پنج زندانی ایرانی محبوس در ارمنستان به کشور در اجرای موافقتنامه انتقال محکومان میان دو کشور خبر داد. وزارت امور خارجه تأکید کرد که با همراهی سایر دستگاه‌های ذیربط، پیگیری عفو و آزادی زندانیان ایرانی در مناسبت‌های مختلف یا انتقال آنان به کشور را در اولویت برنامه‌های حمایت کنسولی و قضایی خود قرار داده است.
  روز  پنجشنبه و همزمان با آغاز بررسی برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی نشست ارزیابی وضعیت ناترازی انرژی در کشور و پیش‌بینی راهبردها و راهکارهای رفع این مشکل در نشستی با حضور محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، رؤسای کمیسیون‌های انرژی، کشاورزی و صنایع و معادن مجلس و نیز وزرای نیرو، نفت، صمت و جهاد کشاورزی انجام شد.
  امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که به دعوت فرمانده نیروی دریایی پاکستان به این کشور سفر کرده بود از حضور پاکستان در چهارمین رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی خبر داد و گفت: رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی تاکنون با حضور کشورهای چین و روسیه و ایران سه دور برگزار شده است.
در دوره سوم پاکستان به این رزمایش‌ها ناظر اعزام کرده بود و ان‌شاءالله در دوره چهارم که در اواخر سال جاری برگزار خواهد شد، پاکستان در این دوره حضور عملی خواهد داشت و یگان نظامی اعزام خواهد کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی