صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پانزده - ۰۳ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پانزده - ۰۳ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲

دولت و دستگاه قضا در مسیر تعامل

 رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه امنیت سرمایه‌گذاری به حرف نیست بلکه نیازمند اقدام و عمل ضروری است، گفت: اگر اقدامات هماهنگ سه قوه نبود، مطمئن باشید که رشد نقدینگی و تورم بیشتر و در این صورت مشکلات هم بیشتر می‌شد و ارزش پول ملی کاهش می‌یافت.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای که چهارشنبه شب به مناسبت هفته قوه قضائیه برای شرکت در گفت‌وگوی تلویزیونی به محل صداوسیما رفت، در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به همکاری دولت و دستگاه قضایی در حمایت از تولید افزود: در حوزه تولید اگر قوه قضائیه و دولت توجه کافی را نداشتند با توجه به تحریم‌های ظالمانه ممکن بود کارخانه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی بسیاری تعطیل شوند اما در بستر تعامل تلاش کردیم تا هیچ واحد تولیدی تعطیل نشود و این کار انجام شد و به نتیجه رسید و در نتیجه آن ۳۴۰۰ کارخانه و واحد تولیدی احیا شد.
اژه‌ای در پاسخ به سؤالی مبنی بر احتمال چشم‌پوشی از تخلفات دولت به دلیل رفاقت دیرینه با رئیس جمهور گفت: میان کار و دوستی مرز قائل می‌شوم. گذشته بنده و آقای رئیسی ثابت کرده که دوستی میان ما نمی‌تواند منجر به این شود که اگر فسادی در دستگاه اجرایی کشور رخ داد از آن چشم‌پوشی کرد، البته در نقطه مقابل، دولت هم در مقابل خواسته‌های ما آنجا که نمی‌توانسته کاری انجام دهد یا احساس کرده خواسته ما بحق نیست کوتاه نیامده است.
رئیس قوه قضائیه در ادامه با بیان اینکه دولت به جد به دنبال اصلاح گلوگاه‌های فساد است، گفت: با وجود همه گرفتاری‌ها و مشکلات اقتصادی در حال حاضر وصول مالیات ما بهتر و بهتر شده است.
جستجو
آرشیو تاریخی