صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پانزده - ۰۳ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پانزده - ۰۳ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبـــــار

رهنمود رهبر انقلاب
به وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه
تفاهم بین دستگاه‌های اطلاعاتی را در همه سطوح پیاده کنیدپ

رهبر معظم انقلاب در رهنمودی خطاب به سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات بر ضرورت همکاری و تفاهم این دو دستگاه اطلاعاتی کشور در همه‌ سطوح تأکید کردند. به گزارش ایرنا، نشست مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه در راستای اجرایی نمودن منویات رهبر ی و هم‌افزایی و همگرایی بین دو نهاد انقلابی در مقابله با توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی، ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۲ با قرائت پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مشهد مقدس برگزار شد. متن پیام رهبر انقلاب به مناسبت این نشست به این شرح بود: «مسأله‌ اطلاعات یکی از مسائل مهم کشور است و یکی از ضعف‌های ما در ارتباط با دستگاه‌های اطلاعاتی، عدم تفاهم بین این مجموعه‌هاست. اگر آقایان می‌خواهند در راه خدا مجاهدت کنند، جهاد آنها این است که این تفاهم در همه‌ رده‌ها پیاده بشود. امروز اگرچه در رأس این دو دستگاه تفاهم به طور جدی وجود دارد، اما مجاهدت واقعی این است که این همکاری و تفاهم را در همه‌ سطوح پیاده کنند.»

 

معاون اول رئیس جمهور عنوان کرد
گروه‌های جهادی، سرمایه دولت برای به صحنه آوردن مردم

معاون اول رئیس جمهور در نشستی با نمایندگان استانی شبکه گروه‌های جهادی تیپ مستضعفین، با تأکید بر اینکه برای حل مشکلات مردم و تحقق شعار سال راهی جز به صحنه آوردن مردم با کمک گروه‌های جهادی وجود ندارد، گفت: تحقق شعار سال جز با سپردن امور به مردم از سوی نیروهای جهادی مخلص محقق نمی‌شود و گروه‌های جهادی سرمایه دولت برای به صحنه آوردن مردم در همه ابعاد هستند.
به گزارش ایرنا، محمد مخبر با اشاره به اینکه در شرایط کنونی نقش گروه‌های جهادی برای کمک به دولت بیشتر از گذشته احساس می‌شود، اضافه کرد: دولت با تمام توان نیاز به پشتیبانی گروه‌های جهادی برای رسیدن به اهداف خود دارد و در این راستا از هیچ کمک و حمایتی به فعالان جهادگر کشور دریغ نخواهد کرد.
وی با اشاره به تغییر راهبرد دشمنان جمهوری اسلامی از تهدید نظامی به جنگ اقتصادی گفت: دولت توانست با نگاه و رویکرد جهادی مشکلات کشور را از زمان روی کار آمدن دولت از پیش روی بردارد.
محمد حیدری مسئول قرارگاه جهادی خدمت‌رسانی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) نیز در این جلسه به تشریح اقدامات و فعالیت‌های تیم جهادی مستضعفین در بخش‌های مختلف از جمله نیروسازی در راستای محرومیت زدایی مناطق محروم کشور، برنامه‌ریزی، آسیب شناسی و شناسایی مشکلات در مناطق مرز نشین و دورافتاده کشور، برگزاری ۲۰۰ جلسه با دستگاه‌های مختلف و انعقاد تفاهمنامه‌ها برای کمک به دستگاه‌های دولتی و نهادهای انقلابی، ارائه ۷۵۰۰ خدمت بهداشت و درمان در ۹ استان، اجرای ۱۹ پروژه آبرسانی در ۱۰ استان، ارائه ۶ هزار پروژه خدمات آموزشی، فرهنگی و بسته‌های معیشتی پرداخت.

 

الزام شناورهای عبوری از تنگه هرمز به معرفی با زبان فارسی

فرمانده نیروی دریایی سپاه درباره الزام شناورهای عبوری از تنگه هرمز به استفاده از زبان فارسی گفت: هر کشتی که بخواهد از تنگه هرمز عبور کند باید با زبان فارسی، ملیت، نوع محموله و مقصد خود را به ما اعلام کند و اگر این کار را انجام ندهد به طور قطع به سراغش می‌رویم.

جستجو
آرشیو تاریخی