کوتاه از حوادث

بازداشت 5 زن و مرد که دست‌شان در جیب مردم بود


4 زن و یک مرد که با همکاری یکدیگر در اماکن شلوغ شهر تهران با درگیری صوری دست به 100 مورد جیب‌بری زده بودند، دستگیر شدند.
 سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران گفت: با وقوع چندین فقره جیب‌بری در اماکن پرازدحام نظیر مترو، بی‌آر تی و... و وصول شکایات شهروندان به پلیس آگاهی، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره 17 پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.
وی افزود: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان حکایت از آن داشت، یک باند جیب‌بری در مکان‌های شلوغ شهر تهران، اقدام به سرقت تلفن همراه، زیورآلات و اموال قیمتی شهروندان می‌کردند که کارآگاهان با بررسی‌های میدانی و اطلاعاتی دریافتند، این باند 5 نفره شامل یک مرد و 4 زن می‌باشند که اکثراً در ایستگاه‌های مترو و دیگر اماکن شلوغ به‌صورت مشارکتی به کمک یکدیگر سوژه‌یابی می‌کردند و با درگیری صوری حواس مالباخته‌ها را پرت کرده و یکی از همدستان‌شان با استفاده از ازدحام جمعیت اموال افراد مورد نظر را از جیب‌شان به سرقت برده، سپس متواری می‌شدند.
این مقام انتظامی در ادامه تصریح کرد: کارآگاهان در گام بعدی با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و اقدامات اطلاعاتی، هویت متهمان را شناسایی و پس از یافتن مخفیگاه‌ آنان در چند عملیات منسجم و با استفاده از اصل غافلگیری در ماه جاری اعضای این باند 5 نفره را به‌صورت همزمان و در نقاط مختلف شهر تهران دستگیر و به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ انتقال دادند.
رئیس پلیس آگاهی پایتخت در این خصوص  بیان داشت: متهمان پس از انتقال به آگاهی پایتخت در بازجویی‌های اولیه، منکر هرگونه سرقت و اعمال مجرمانه شدند، لیکن با تیزهوشی کارآگاهان و شگردهای پلیسی، متهمان ناگزیر به اعتراف شدند و تاکنون به 100 فقره سرقت به همین شیوه اعتراف و 15 دستگاه گوشی هوشمند نیز از منزل آنها کشف و توقیف شده است.
سرهنگ گودرزی در پایان با اشاره به شناسایی تمامی مالباختگان خاطرنشان کرد: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضایی، برای کشف جرایم احتمالی دیگر در اختیار اداره 17 پلیس آگاهی قرار گرفتند. لازم به ذکر است مالباختگانی که بدین شیوه اموال‌شان سرقت شده است، می‌توانند با شماره‌گیری 51055389 نسبت به شناسایی متهمان به اداره 17 پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

زن جوان رئیس باند قاچاقچیان مواد مخدر
اعضای یک باند سازمان‌یافته قاچاق موادمخدر به سرکردگی یک زن در زاهدان متلاشی شد.
سرهنگ احمدعلی جهان تیغ رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: در سال‌ جاری اعضای یک باند سازمان‌یافته قاچاق مواد مخدر منجر به پولشویی در سیستان و بلوچستان دستگیر شدند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: دو کیلوگرم موادمخدر صنعتی از نوع کوکائین از این باند 6 نفره کشف شد که منجر به 160 میلیارد تومان پولشویی شده است.
وی با بیان اینکه همه اموال این باند شناسایی و توقیف شده است، گفت: یک خانم سرکرده این باند سازمان‌یافته بود که به همراه سایر اعضا به دستگاه قضایی تحویل داده شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی