تیم ملی ایران سه سوته به ایتالیا باخت

امریکا؛ سومین غول والیبال

مهری رنجبر
روزنامه نگار

تیم ملی والیبال ایران با باخت بازی حساس به  آتزوریها ، عصر فردا به مصاف امریکا؛ سومین غول دنیا می‌رود.
تیم بهروزعطایی بازی دیروز را با ترکیب سید محمد موسوی، محمد ولی‌زاده، مرتضی شریفی، پوریا حسین‌خانزاده، محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد و محمدرضا حضرت‌پورلیبرو شروع کرد. اما ایتالیا از همان اول اقتدارش در بازی را با سرویس‌های خوب و دفاع روی تور بهتر به رخ ایرانی‌ها کشید و 8- یک جلو افتاد.
سرمربی تیم به شاگردانش نسخه استفاده از دست دفاع حریف را پیچید . نکته‌ای که موتور شاگردان عطایی را روشن کرد، اما خیلی هم گره‌گشا نشد و شاگردان دی جورجی ست اول را 25- 19 بردند. ایرانی‌ها در ست دوم بهتر بودند و حتی در امتیاز 5- 2 پیش افتادند اما ایتالیایی‌ها با دفاع روی تور و سرویس خیلی زود جبران کردند و در امتیاز 9- 9 به ایرانی‌ها رسیدند، تعویض‌های بهروز عطایی هم نتیجه نداد و پاشنه آشیل دریافت در نهایت ایتالیا را 25- 16 برنده کرد. بهروز عطایی ست سوم ترکیب تیمش را با دو تغییر امیرحسین اسفندیار و علی حاجی‌پور به زمین فرستاد . بازیکنان ایران با اینکه ست سوم بهتر از دو ست قبلی بازی کردند و حتی در امتیاز 24- 20 جلوتر از ایتالیا بودند اما با اشتباهات و دریافت بد بازی برده را با نتیجه 26- 24 باختند تا ایتالیا 3 امتیاز بی‌دردسر را به جمع امتیازاتش اضافه کند. ایران هم با این باخت یک پله در جدول رده‌بندی پایین آمد و هشتم شد.
تیم ملی والیبال ایران با این باخت، ساعت 18 عصر فردا به مصاف امریکا تیم دوم جدول رده‌بندی تا قبل از بازی دیروز مقابل چین می‌رود؛ حریفی سرسخت‌تر از ایتالیا. تیم امریکا که نمی‌خواهد از مدعیان عقب بماند، با همه قدرت آمده و هفته سوم را با پیروزی 3- یک مقابل صربستان شروع کرد. سایت فدراسیون جهانی با پایان این بازی، با تمجید از میکا کریستنسون پاسور امریکا نوشت: «تنوع حملات امریکایی ها به رهبری میکا کریستنسون یکی از کلیدهای پیروزی امریکا بود.» به هر حال بهروزعطایی و دستیارانش برای بازی سخت فردا باید بازیکنان را بعد از ریکاوری، با برنامه‌ای خاص آماده کنند.

 

بــــرش

عطایی: سید در زمین بود، شرایط تغییر می‌کرد
بهروز عطایی بعداز باخت تیمش مقابل ایتالیا و بازی فردا برابر امریکا می گوید:« شاید اگر سید در زمین بود با یک حمله یا دفاع شرایط تغییر می‌کرد. درسی که از این بازی گرفتیم در آینده به تیم کمک خواهد کرد.همه بازی‌ها دشوار است. تیم امریکا نیز با همه قوا آمده و عملکرد ش تا اینجا عالی بوده است. تقابل با تیم‌هایی مثل امریکا و ایتالیا همیشه  دشوار است و آن‌ها با کیفیت بالا، حریفان را به دردسر می اندازند. سعی می‌کنیم اشتباهات را کم کنیم تا این شانس  تصاحب نتیجه خوب  مقابل امریکا را داشته باشیم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی