صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهارده - ۰۱ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهارده - ۰۱ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

خبر درخبر

  علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درباره درگذشت یکی از فعالان حوزه هتلداری و گردشگری گفت: نام استاد فقید، جلال نصیریان که از چهره‌های ارزشمند صنعت گردشگری کشور بود به برکات سال‌ها فعالیت او در صدر نام‌آوران حوزه گردشگری ماندگار خواهد ماند.
 مهدی زارع خورمیزی، متخصص اکولوژی معتقد است: غذارسانی به حیوانات و تغذیه دستی حیواناتی مانند گربه‌ها و سگ‌ها موجب آسیب به گونه‌های ارزشمند حیات وحش شده است. متأسفانه مردم ما در این مورد ناآگاه هستند.
 مرتضی ادیب‌زاده، مدیرکل موزه‌های کشور از اصل بودن بیش از ۹۰ درصد اشیای توقیفی از فرودگاه امام خمینی خبر داد و گفت: بیشتر اشیا از حفاری‌های غیر مجاز در خوزستان بدست آمده است.
 حمید سلامتی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: ۳۰۶ هزار هکتار از مراتع قشلاقی واقع در استان گلستان در معرض خطر بیابان‌زایی قرار دارد.
 ابوالحسن اتابکی، دانش آموخته زبان‌های باستانی و دکترای تاریخ گفت: «نقش الهه ایلامی حاجی آباد» از جمله میراث ملی است که این روزها در معرض تخریب سوداگران عتیقه است.
 مجید کیانی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از ثبت ژئوپارک ارس به عنوان دومین ژئوپارک ایران بعد از قشم در یونسکو خبر داد و گفت: معرفی ژئوپارک، شروعی برای فعالیت‌های گردشگری منطقه آزاد ارس است.
 علی سلاجقه، رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه ۶۰۲ دشت کشور در معرض فرونشست قرار دارد، گفت: موضوعات مختلف در این زمینه دخیل است، در این راستا چاه‌ها باید به اندازه کافی مورد بررسی قرار گیرد و در برخی بخش‌ها تزریق آب یا جایگزینی آب زیرزمینی صورت گیرد.
 حمیدرضا قنبری، مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: بیشترین آلودگی تاغزارها به آفت سفیدک تاغ در کشور مربوط به استان سمنان است.
 حسن اکبری، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به آخرین وضعیت ایمن‌سازی جاده عباس‌آباد اظهار کرد: برخی اقدامات همچون نورپردازی در مساحت ۳ کیلومتر انجام شده است اما اجرای کاهش سرعت به ۸۰ کیلومتر به تصویب کمیته ملی نیاز دارد.
 امید صدیقی، مدیرکل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از امضای تفاهمنامه همکاری بین دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست و مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های ما در این زمینه استفاده از کشتی تحقیقاتی اقیانوس‌پیمای گیلان برای پایش محیط زیست دریایی خزر است.
 حلیاسادات حسینی، مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران بر اهمیت دستیابی به رویکردهای نوین و بهره‌گیری از ظرفیت‌های فناورانه مراکز علمی در مقابله با چالش‌های محیط زیستی کلانشهر تهران تأکید کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی