آیت الله رئیسی در آیین گرامیداشت هفته ازدواج:

دولت خود را موظف به تأمین مسکن و اشتغال جوانان می داند

رئیس جمهور روز گذشته در آیین گرامیداشت هفته ازدواج «جشن وصال» که به مناسبت سالروز ازدواج امیرالمؤمنین علی (ع)‌ و حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار می‌شد،  پیشگیری از بسیاری از آسیب‌هایی که جامعه بشری امروز را رنج می‌دهد، در گرو ازدواج و تشکیل خانواده دانست و گفت: امروز در جوامع و کشورهایی که به موضوع ازدواج و تشکیل خانواده توجه کافی و مناسب نمی‌کنند، شاهد آسیب‌های فراوان روحی و روانی هستیم که صاحب‌نظران و اندیشمندان خود این جوامع نیز به آنها معترفند.
آیت الله رئیسی افزود: اکثر افراد موفق در جوامع، چه زن و چه مرد، موفقیت خود را مرهون صبوری و همراهی همسر خود هستند. رئیس جمهور با قدردانی از خیرین، نهادها و سازمان‌هایی که در رابطه با تسهیل ازدواج جوانان تلاش می‌کنند، اضافه کرد: دولت هم وقتی ازدواج را مسأله‌ای اهم محسوب می‌کند، خود را موظف می‌داند نسبت به اشتغال و مسکن به عنوان دو نیاز مهم جوانان برای ازدواج و تشکیل خانواده توجه داشته باشد. آیت الله رئیسی با بیان اینکه تأکید دولت به اجرای بموقع تکالیف بانک‌های عامل در پرداخت وام ازدواج است، به تصریح قانون به تأمین زمین و کمک به ساخت مسکن برای زوج‌های جوان اشاره کرد و افزود: این کار با همکاری دولت و وزارت راه و شهرسازی با جدیت دنبال خواهد شد تا دغدغه مسکن زوج‌های جوان تا حدود زیادی برطرف شود.
 
تأکید رئیس‌جمهور بر تداوم اقدامات ساماندهی بازار مسکن
رئیس‌جمهور همچنین در جلسه روز گذشته هیأت وزیران با ابراز رضایت از گزارش وزیر راه‌و‌شهرسازی درباره اقدامات مؤثر این وزارتخانه برای ساماندهی وضعیت مسکن در راستای پیگیری سیاست‌های دولت در زمینه واگذاری زمین و اعمال سیاست‌های مدیریت عرصه مسکن، خواستار تداوم این اقدامات شد.
جستجو
آرشیو تاریخی