وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیأت دولت اعلام کرد

پر رونق‌ترین بهار فرهنگ و هنر در همه سال‌‌ها

هیچ مشکلی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در کشور نیست

محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره حواشی اخیر کنسرت‌ها اظهار داشت: معاون اول رئیس‌جمهور دستور دادند همه دستگاه‌ها از مجوزهایی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می‌کند تبعیت کنند و اگر مورد و اشکالی در این زمینه باشد به همکاران ما منتقل کنند و از طریق آنها این تغییرات اعمال ‌شود. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: هیچ مشکلی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در کشور نیست و بهار امسال پررونق‌ترین بهار تمام سال‌های اخیر در حوزه فرهنگ و هنر بود. وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر ممنوعیت ورود یک بازیگر به شهر مشهد گفت: چنین چیزی نشنیدم و بعید است صحت داشته باشد، اما بررسی می‌کنم.
گفتنی است طبق آمار، سینما در فصل بهار سال جاری با فروش  264 میلیاردی توانست دوران خوبی را سپری کند. همچنین دراین دوره از نمایشگاه کتاب نیز بازدید مردم افزایش چشمگیری داشت و تا هفت میلیون نفر هم رفت. همچنین فروش کتاب در این نمایشگاه در دو بخش فیزیکی و مجازی  401 میلیارد و 90 میلیون تومان ثبت شد که در نوع خود کم‌نظیر است. در نمایشگاه قرآن نیز بازدید 4 میلیون نفر ثبت شده است. در بخش موسیقی نیز در بهار امسال 396 اجرای صحنه ای برای‌ اجراهای بالای 1200 نفر  ثبت شده است که نشان از استقبال مخاطبان موسیقی دارد.
بخش عمده اختیارات صوت و تصویر فراگیر به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شده است
 محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به مصوبه اخیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی درباره ساماندهی صوت و تصویر در فضای مجازی و اینکه گفته می‌شود مدیریت آن به صدا‌وسیما واگذار شده است، اظهار داشت: از اواخر دولت قبل تصمیمی گرفته شد که طبق آن تمام اختیارات صوت و تصویر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صدا‌وسیما منتقل شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: از زمانی که در دولت سیزدهم در جایگاه وزیر مشغول به فعالیت شدم به این موضوع نگاه متفاوتی داشتم و جلسات متعددی در این باره برگزار شد و تصمیمی که روز گذشته در شورای انقلاب فرهنگی گرفته شد، دقیق اطلاع‌رسانی نشده است.
وی در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به خبر دقیق شورا در این خصوص توضیح داد:بر اساس مصوبه شورا تمام فعالیت‌ها و مجوزهایی که صوت و تصویر فراگیر صادر می‌کرد، از این به بعد این مجوزها را خارج از صوت و تصویر فراگیر و بدون استثنا، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر خواهد کرد. یعنی تمام مجوزهایی که در حوزه صوت و تصویر فراگیر و همچنین هر آنچه که مربوط به فعالیت‌های فرهنگی، هنری، سینما، موسیقی، تئاتر، بازی و سرگرمی، تبلیغات و... بوده، بر عهده این وزارتخانه است.
اسماعیلی با بیان اینکه دو موضوع از این قاعده استثنا شده است، تصریح کرد: نخستین موضوع مربوط به پخش زنده تلویزیونی و اینترنتی است و دومی نیز به سریال‌های خانگی مربوط است که صوت و تصویر فراگیر آن را بر عهده گرفت. البته درباره سریال‌ها مقرر شد دو نماینده از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شورا حضور داشته باشند و این رویه تا زمانی است که کار جدید آغاز شده به ساماندهی لازم برسد.
این عضو کابینه دولت سیزدهم تصریح کرد: بر اساس مصوبه روز گذشته شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، مقرر شد کارگروهی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا‌وسیما، اعضای حقیقی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و دبیر شورای‌عالی فضای مجازی، آئین‌نامه جدید مدیریت صوت و تصویر فراگیر را آماده کنند و به تصویب شورای‌عالی برسانند تا پس از آن ابلاغ شود. وی با تأکید بر اینکه بخش اعظمی از اختیارات در حوزه صوت و تصویر فراگیر به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داده شده است، خاطرنشان کرد: آنچه در افکار عمومی و برخی از رسانه‌ها در این باره منتشر شده است، درست نیست چراکه بخش عمده این موضوع به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شده است. بخش دیگر آن را هم وزارتخانه نماینده دارد و بنا داریم حوزه حکمرانی فرهنگی به صورت واحد در یک جا کار تنظیم‌گری را انجام دهد.
جستجو
آرشیو تاریخی