جلسه رسیدگی به مطالبات و توسعه نیروگاه اتمی بوشهر به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد

گام اول برای 20 هزار مگاوات برق هسته‌ای

مخبر: تأکید مقام معظم رهبری بر پیشرفت‌های هسته‌ای کشور با هدف افزایش اقتدار و سرعت بخشیدن به روند توسعه است

روز گذشته جلسه رسیدگی به مطالبات و توسعه نیروگاه اتمی بوشهر، به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، جلسه‌ای که نخستین رهاورد آن، برنامه‌ریزی جدی دولت برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای است. این اقدام را می‌توان پاسخی به مطالبه رهبرانقلاب از مسئولان دانست. این مطالبه 21 خردادماه در دیدار دانشمندان، کارشناسان و مسئولان صنعت هسته‌ای کشور با رهبر انقلاب بیان شد. ایشان در این جلسه با بیان اینکه «هرکس ایران، جمهوری اسلامی و قوت و پیشرفت کشور را دوست دارد، باید برای فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی و صنعتی هسته‌ای اعتبار و اهمیت قائل باشد»، گفتند: «موضوع تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای را که چند سال قبل اعلام کردیم، جدی بگیرید و این هدف‌گذاری را به صورت برنامه‌ریزی شده دنبال کنید.» جلسه روز گذشته، گام نخست پیگیری این هدفگذاری بود.
معاون اول رئیس‌جمهور در این جلسه از برنامه‌ریزی جدی دولت برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای خبر داد و بر تسریع در اجرای فازهای جدید این نیروگاه تأکید کرد.
به گزارش ایسنا، محمد مخبر در این جلسه پیشرفت‌های هسته‌ای کشور را از عوامل اقتدار کشور برشمرد و گفت:تأکید مقام معظم رهبری بر پیشرفت‌های هسته‌ای کشور با هدف افزایش اقتدار و سرعت بخشیدن به روند توسعه است. معاون اول‌ رئیس‌جمهور حرکت در جهت تولید انرژی هسته‌ای را از ضرورت‌های امروز جهان دانست و افزود:استفاده از سوخت‌ و انرژی‌های فسیلی روز‌به‌روز جایگاه خود را از دست می‌دهد و اهمیت انرژی هسته‌ای دوچندان می‌شود. مخبر  تصریح کرد: دولت تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا مطالبات و منویات رهبری در بخش‌های مختلف بویژه صنعت هسته‌ای کشور اجرایی و عملیاتی شود و بتوانیم از این علم پیشرفته در همه ابعاد صلح‌آمیز آن در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی، پزشکی، داروسازی، کشاورزی و صنایع نوین بهره ببریم.
معاون اول رئیس‌جمهور؛ وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی اتمی را مکلف کرد در همین راستا برنامه‌ای مدون و فازبندی شده برای احداث ۲۰هزار مگاوات نیروگاه اتمی تدوین و منابع لازم را برای اجرای این برنامه در بودجه سال ۱۴۰۳ پیش‌بینی کنند. در این جلسه که وزیر نیرو نیز حضور داشت، تصمیمات لازم برای رفع مطالبات نیروگاه اتمی بوشهر اتخاذ و بر تسریع در احداث دو واحد جدید این نیروگاه هر کدام به میزان ۱۰۸۰ مگاوات برق هسته‌ای تأکید شد.
جستجو
آرشیو تاریخی