صفحات
شماره هشت هزار و دویست و دوازده - ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و دوازده - ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۳

اخبار

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
۸۴ درصد مردم با قوانین عفاف
و حجاب ابراز همراهی کرده‌اند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به لایحه عفاف و حجاب گفت:اخیراً نظرسنجی‌های جدیدی صورت گرفته است و از دوستان خواستم عین آنها را منتشر کنند.
بر اساس این نظرسنجی‌ها که توسط مجموعه‌های مختلف انجام شده است، حدود ۸۴ درصد مردم کشور نسبت به رعایت قوانین عفاف و حجاب ابراز همراهی کرده‌اند و از دولت مطالبه دارند. بنابراین ما نمی‌توانیم نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشیم و در قرارگاه فرهنگی این مسأله را اساساً فرهنگی می‌دانیم.
اسماعیلی درباره اینکه کارگروه مد و لباس درباره ایجاد زمینه‌های تولید لباس مناسب در شرایط فعلی چه گام‌هایی برداشته است، افزود:هم‌اکنون در اکثر شهرهای کشور از جمله قزوین و یزد بهترین نمایشگاه‌های مد و لباس برپا شده است و تا چند روز آینده در تهران و تابستان پیش‌رو برای همه کشور پیش‌بینی و اجرایی خواهد شد. وی در این‌باره بیان کرد: هدفمان از برپایی نمایشگاه‌های مد و لباس این است که دسترسی به پوشاک مناسب در اختیار همگان قرار گیرد.

درگذشت خواننده پیشکسوت
نصرالله ناصح‌پور، خواننده پیشکسوت موسیقی و عضو سابق هیأت‌‌مدیره خانه موسیقی ایران که به دلیل عارضه مغزی در بیمارستان بستری شده بود، شامگاه ۲۸ خرداد در ۸۳ سالگی درگذشت.
 مراسم تشییع پیکر این خواننده پیشکسوت روز چهارشنبه (۳۱خرداد) ساعت۹:۳۰ از مقابل خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود و پیکر وی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) به خاک سپرده خواهد شد.
زنده‌یاد ناصح‌پور سال ۱۳۱۹ در اردبیل به دنیا آمد و از همان دوران کودکی در خانواده‌ای موسیقی‌شناس پرورش یافت. وی با عزیمت به تهران بیشتر اوقات خود را صرف فراگیری موسیقی سنتی ایران کرد و پس از آشنایی با استاد محمود کریمی به هنرستان آزاد موسیقی ملی راه یافت و مشغول تحصیل شد./ ایرنا

نگاهی متفاوت به ستاد جنگ‌های نامنظم در «همرزم»
مستند 47 دقیقه‌ای «همرزم» به تهیه‌کنندگی امیرحسین نوروزی و کارگردانی مسعود دهنوی چهارشنبه 31 خرداد ساعت 20 در سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران از شبکه مستند پخش می‌شود. این مستند روایی مبتنی بر آرشیو، مصاحبه و نریشن است و برای تولید آن از آرشیو تلویزیون، روایت فتح و ارگان‌های دیگر استفاده شده است. «همرزم» در شبکه مستند و گروه مستند روایت فتح تولید شده است و با نگاهی متفاوت به موضوع ستاد جنگ‌های نامنظم از ابتدا تا ادغام‌ شدنش و آدم‌های مؤثر در این ستاد می‌پردازد.

سریال تازه نمایش خانگی با حضور جواد رضویان و الیکا عبدالرزاقی
 پخش فصل اول سریال «فوفو مسافری از کامادو» به کارگردانی میثم معراجی و تهیه‌کنندگی حسین بهمنی از سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۲ در پلتفرم فیلم‌نت آغاز می‌شود. داستان فصل اول سریال از جایی شروع می‌شود که موجود عجیب و بامزه‌ای به نام فوفو توسط نیروهای پلید پادشاه میتا‌میتا، از سیاره خودش دزدیده می‌شود. فوفو هنگام انتقال به میتا‌میتا از سفینه به بیرون پرتاب شده، به زمین سقوط می‌کند و از دودکش شومینه خانه‌ای سر درمی‌آورد. این آغاز ماجراهای فوفو و آرزوهای عجیب بچه‌ها روی کره‌زمین است. از ویژگی‌های مجموعه این است که هر قسمت با قصه‌ و عنوانی مستقل پیش می‌رود. جواد رضویان، الیکا عبدالرزاقی، بهراد خرازی، پاشا جمالی، رضا شفیعی‌جم، السا فیروزآذر، ستاره حسینی، سارا مقربی، محمدمهراد دادخواه، یدالله شادمانی، مجید افشاری، لاله صبوری و یوسف صیادی از جمله بازیگران آن هستند./ ایرنا

 

جستجو
آرشیو تاریخی