فضای‌مجازی

خاطره شرف‌شاهی از تجربه سفر به نماد شهر زیبای خرم‌آباد، دعوت به خواندن کتاب از یوسف علیخانی، گردشگری صنعتی و معدنی به روایت یک فعال رسانه و خبر قمصری از همکاری با سهراب‌پورناظری در اجرایی تازه، بخش‌های برگزیده از تازه‌ترین فعالیت اهالی فرهنگ و هنر در شبکه‌های اجتماعی است که برش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید:

خاطره شرف‌شاهی از تجربه سفر به دژ خرم آباد
کامران شرف‌شاهی شاعر در صفحه اینستاگرامش از تجربه سفر به دژ شاپور خواست نماد شهر زیبای خرم آباد، نوشته است. در بخشی از یادداشت او آمده است: «با توجه به وسعت مساحت این مجموعه تاریخی، انتظار می‌رود که از این فضا به نحو مطلوب‌تری استفاده شود اما ظاهراً برنامه‌ای در این زمینه وجود ندارد و فعلاً مسئولان مربوطه به همین حجم از موزه مردم‌شناسی اکتفا کرده‌اند. در این سفر راه منتهی به پشت‌بام و باروهای برج را برخلاف گذشته با میله‌های بدترکیبی مسدود کرده بودند. وقتی علتش را از یکی از مسئولان پرسیدم، گفت: به دلیل مسائل امنیتی. باز پرسیدم که چرا قهوه‌خانه سنتی بسته شده؟ شانه‌ای بالا انداخت و گفت: به دلایل امنیتی! با آنکه چیزی از پاسخش سر درنیاوردم اما نمی‌دانم چرا بی‌اختیار خنده‌ام گرفت!»

گردشگری صنعتی و معدنی به روایت یک فعال رسانه
سارا مسعودی، کارشناس رسانه از گردشگری صنعتی و معدنی نوشته است؛ گردشگری که به گفته او امروزه در دنیا مورد توجه است. در یادداشت او می‌خوانیم: «معادن ایران پتانسیل ایجاد مسیر جدید گردشگری را دارند و آماری مثل حضور ۲۳ هزار گردشگر در معدن چغارت بافق در نوروز ۱۴۰۲ می‌تواند نشان‌دهنده پتانسیل گردشگری این صنعت باشد. علاوه بر این در یک مقاله ISI نیز این مسیر به عنوان یکی از مسیرهای پیشنهادی برای گردشگری معدن اشاره شده است. معادن تعطیل‌شده ما نیز ظرفیت گردشگری به حساب می‌آیند که مورد بی‌توجهی قرار گرفته. این در حالی است که در برخی مناطق دنیا مثل ولز از ظرفیت معادن تعطیل برای درآمدزایی استفاده می‌شود.»

حدیثی که مؤدب‌زاده بازنشر کرد
علی‌محمد مؤدب‌زاده شاعر و مسئول فرهنگی پستی از صفحه اینستاگرام ساجدون را استوری کرده است. در این پست این حدیث از حضرت محمد(ص) نقل شده است: «بر هر دلى که به شهوت‏‌ها آرام گرفته باشد، حرام است که در ملکوت آسمان‏‌ها گردش کند.»

دعوت به خواندن کتاب از یوسف علیخانی
 یوسف علیخانی، نویسنده، دنبال‌کننده‌های صفحه اینستاگرامش را به خواندن کتاب «رز گمشده» نوشته سردار ازکان با ترجمه بهروز دیجوریان دعوت کرده است. طبق اطلاعات منتشر شده در این صفحه، بعد از اورهان پاموک و یاشار کمال، سردار اُزکان سومین رمان‌نویس ترک است که کتابش به بیشترین تعداد زبان‌های دنیا ترجمه شده است. در برشی از این کتاب آمده: «دیانا، فرزند عزیزم... آنچه می‌خواهم بدانی این است که پدرت نمرده، ما را ترک کرده و خواهر دوقلویت مری را هم با خود برده است. چون نمی‌خواستم دردهایی را که من کشیدم، تو هم حس کنی و احساس کنی و احساس کسی که پدرش او را ترک کرده نداشته باشی، این همه سال حقیقت را از تو پنهان کردم.»
اجرای تازه قمصری و پورناظری در سعدآباد
 علی قمصری با انتشار ویدیویی از اجرای کنسرت تازه‌اش به همراه سهراب پورناظری خبر داده و نوشته: «از 30 خرداد به همراه دوست عزیزم سهراب پورناظری، نوازندگان، هم‌آوایان و گروه حرکت با کارگردانی هنری رضا موسوی در ایوان عطار کاخ سعدآباد میزبان‌تان خواهیم بود.»

جستجو
آرشیو تاریخی