صفحات
شماره هشت هزار و دویست و یازده - ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و یازده - ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۲

اخبار

    محسن قانونی، مدیر توسعه گروه موزه‌های دفینه از راه‌اندازی اولین موزه بافته‌های تاریخی کویر ایران با محوریت بافته‌ها و منسوجات یزد خبر داد و گفت: این موزه بهمن امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
 محمد رحیمی‌خوش، کارشناس گردشگری گفت: صنایع‌دستی می‌تواند یکی از عوامل تأثیرگذار در جهت اشتغالزایی، افزایش صادرات غیرنفتی، عاملی پایدار در جهت اعتلای فرهنگ ایرانی و زنده نگاه داشتن هنر پارسی باشد.
 اسدالله عباسی، استاندار گیلان با اشاره به حذف گام به گام منشأ آلودگی‌های تالاب انزلی گفت: جلوی سودجویی و دست درازی به تالاب انزلی گرفته می‌شود.
 رحیم خاکی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز از ارائه طرح تبدیل کاخ مروارید به محلی برای حراج آثار فاخر صنایع دستی خبر داد و گفت: استان البرز باتوجه به یافته‌های باستان‌شناسی می‌تواند موزه ملی درخور خود داشته باشد.
 حسین خواجه بیدختی، کارشناس صنایع‌دستی گفت: اگر برنامه مشخص و مدون داشته باشیم در عصر هوش مصنوعی و متاورس هم با کمی انعطاف و عبور از اندیشه‌های صلب و بسته، می‌توانیم صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خود را حفاظت و بلکه توسعه دهیم.
 شیما مرادی، مدیر داخلی شرکت دانش‌بنیان زیست پالایشگاه ریزجلبک قشم گفت: اسپرولینا در سه بخش غذایی و دارویی، آرایشی و بهداشتی و کشاورزی و دامی تولید می‌شود و ارزش غذایی آن بسیار بالاست و می‌تواند جای رنگ‌دانه‌ها در محصولات غذایی و آرایشی را بگیرد.
رضا شهبازی، مدیرکل دفتر بررسی مخاطرات زمین‌شناسی و زیست‌محیطی سازمان زمین‌شناسی با بیان اینکه حذف توانایی زایش سرزمین با تغییر اقلیم و دخالت‌های انسان است، گفت: رانش جاده چالوس پیامد تخریب سرزمینی است.
 صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه تغییرات اقلیمی موجب افزایش تعداد و شدت پدیده‌های جوی می‌شود، اظهار کرد: شدت این چرخندها زیاد است و در مسیرخود آسیب‌های بسیار زیادی بر جای می‌گذارد. اقدام خاصی برای کنترل این طوفان‌ها نمی‌توان انجام و تنها جان انسان‌ها را می‌توان نجات داد.
 ایرج امیری، رئیس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: امکان تکثیر درخت انارشیطان از گونه‌های نادر و در معرض انقراض غرب آسیا برای نخستین‌بار از طریق ریشه‌جوش در جنوب استان کرمان فراهم شد.
 رحیم خاکی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از ثبت دستکندهای صخره‌ای تاریخی اشتهارد در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.
 علی اسدی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از تهیه نقشه مناطق بحرانی حریق در عرصه‌های منابع طبیعی این استان خبر داد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی