اخبــــار

دستور ویژه رئیس‌جمهور برای بازسازی و ساخت سریع ابنیه‌ سیل‌زده در استان اردبیل
 رئیس‌ سازمان مدیریت بحران کشور گفت: رئیس‌جمهور برای بازسازی، بهسازی و ساخت سریع ابنیه سیل‌زده استان اردبیل تأکید داشته و دستورات ویژه‌ای را صادر کرد.
محمدحسن نامی ۲۸ خرداد در بازدید از مناطق سیل‌زده شهرستان مشکین‌شهر بیان کرد: آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور دستورات ویژه‌ای را جهت بهسازی، نوسازی و ساخت با کیفیت‌تر ابنیه‌ سیل‌زده شمال استان اردبیل اعم از مسکونی، فنی و راه صادر کرد.
وی افزود: بنا به دستور ویژه رئیس‌جمهور مبنی بر توجه به ابنیه‌های تخریب‌شده و آسیب‌دیده شمال استان اردبیل در سیلاب‌های اخیر، به‌زودی اقدامات لازم به شکل ملی و استانی در دستور کار خواهد بود.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: اعمال اقدامات فنی و کارشناسی برای بسترسازی‌ رودخانه‌ها و مسیل‌های مناطق سیل‌زده استان اردبیل جهت پیشگیری از آسیب‌ها در دستور کار است.
مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور هم در این بازدید گفت: با توجه به بررسی‌های محلی انجام‌شده در شهرستان مشکین‌شهر، ۶۰ تا ۷۰ منزل مسکونی در مناطق سیل‌زده اخیر تخریب شده است و ساخت مسکن‌های باکیفیت جایگزین به‌زودی و با جدیت آغاز خواهد شد.
وی اظهار کرد: منازل مسکونی روستایی با همت دهیاری‌ها بیمه است و در رابطه با ساخت و پرداخت خسارات به منازل سیل‌زده مشکلی وجود ندارد ولی برخی از وسایل نقلیه شخصی سنگین و سبک اهالی روستاها بیمه نیستند و در سیلاب‌های اخیر شمال استان اردبیل آسیب‌های قابل توجهی را متحمل شدند که تدابیر لازم پرداخت خسارات برای شرایط فوق اتخاذ خواهد شد.


برنامه ملی نخبگان
توجه به مستعدان دهک‌های پایین
قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه توجه به مستعدان دهک‌های پایین جامعه از برنامه‌های بنیاد ملی نخبگان است، از پشتیبانی این بنیاد از ۲۰ هزار دانش‌آموز مستعد تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی خبر داد.
ناصر باقری مقدم؛ قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: توجه به مستعدان دهک‌های پایین جامعه یکی از برنامه‌های جدی بنیاد ملی نخبگان است که آن را با همکاری وزارت آموزش و پرورش دنبال می‌کند. برای نیل به این هدف، حمایت از جامعه نخبگانی مناطق کم برخوردار و بی‌بضاعت به عنوان یک اولویت در دستورکار قرار گرفته است. در سال‌جاری، برای اولین‌بار ۱۵۰ مدرسه مستعدپرور در مناطق کم برخوردار مورد توجه و حمایت ویژه بنیاد ملی نخبگان و وزارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرند. علاوه بر آن، برای حمایت از صاحبان استعداد برتر ساکن در روستاها که دسترسی به مدارس سطح بالا ندارند، بیش از ۲۰۰ کانون مردمی با همکاری بنیاد ملی نخبگان و استفاده از ظرفیت‌های نهادهای عمومی ایجاد شده تا بتوان مستعدان این مناطق را دوشادوش مدارس سمپاد و نمونه مردمی، شناسایی و حمایت کرد.
قائم مقام بنیاد ملی نخبگان اظهار کرد: در سال‌جاری، با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) و وزارت آموزش و پرورش، بنیاد ملی نخبگان از ۲۰ هزار دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد که در «برنامه ملی شهاب» شناسایی شدند، حمایت خواهد کرد. در کنار آن، توجه به دانشجومعلمان مستعد برتر یکی دیگر از برنامه‌های اولویت‌دار بنیاد ملی نخبگان و وزارت آموزش و پرورش در سال‌جاری خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی