سازمان تعزیرات برای تخلفات مدارس شعب ملی ایجاد کرد

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: سازمان تعزیرات برای بحث تخلفات شهریه‌ای مدارس، شعب ملی ایجاد کرده است.
احمد اصانلو در نشست مشترکی فیمابین معاونان وزارت آموزش و پرورش با سازمان تعزیرات درباره اخذ شهریه از مدارس غیردولتی و تخلف مدارس گفت: متأسفانه  شکایات و گزارش‌های مردمی در رابطه با اخذ شهریه بدون ضابطه و مازاد داشتیم و گزارشات در این زمینه جمع‌آوری شد و به شعب ملی ما ارجاع شد. رویکرد ما این است که در این موضوعات ورود نکنیم مگر اینکه دستگاه‌ها خودشان درخواست کنند.
وی ادامه داد: موضوع شهریه در ستاد تنظیم بازار گزارش شد و یکی از آقایان وزرا هم گزارش داد و ایشان گفت که پسرم مدرسه ابتدایی می رود و باید ۶۵ میلیون  شهریه بدهد. ما در بحث قیمت‌گذاری دخالت نمی‌کنیم زیرا در صلاحیت سازمان حمایت است ولی الان مشکل تأخیر در ابلاغ میزان شهریه است که باعث سوءاستفاده مدارس شده ولو اینکه خیلی کم یا نیم درصد باشد.
وی تأکید کرد: سازمان تعزیرات برای بحث تخلفات شهریه‌ای مدارس، شعبات ملی ایجاد کرده است و با کمک سازمان حمایت آن را پیگیری می‌کنیم. اگر تعرفه‌ها مشخص شود، شعب ما به راحتی می‌توانند رسیدگی کنند و مشکل اصلی سازمان تعزیرات عدم ابلاغ شهریه‌های مدارس است. اگر مصوبه را به ما ابلاغ کنید ما براساس این مصوبه می‌توانیم به شکایات رسیدگی کنیم. مشکلات مدارس تخلفات آنها را توجیه نمی‌کند.
در ادامه احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: آموزش و پرورش ۱۸ هزار مدرسه و ۲۰ هزار آموزشگاه در سطح کشور دارد. از زمانی که دولت سیزدهم مستقر شد به شهریه نظم دادیم و الگوی کیفیت‌بخشی را برای مدارس و آموزشگاه‌ها داشتیم. در مجموعه آموزش و پرورش پژوهش جدی صورت گرفت که شهریه بر چه اساسی اخذ شود و شاخصی مشخص شود که شهریه یک مدرسه بر اساس آن تعیین شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر ما از دو میلیون شهریه داریم تا ۳۸ میلیون تومان. ۱۵ هزار مدرسه نیز زیر ۱۵ میلیون شهریه دریافت می‌کنند. شهریه مدارس برای سال ۱۴۰۲ نیز در روزهای آینده اعلام خواهد شد. شهریه امسال زودتر نسبت به سال قبل ابلاغ شده است.
جستجو
آرشیو تاریخی