صفحات
شماره هشت هزار و دویست و ده - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و ده - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

بازداشت معاون سردبیر روزنامه قدس در شاندیز مشهد
 خبر اول اینکه، هادی ذالکی، معاون سردبیر روزنامه قدس به همراه یک خبرنگار و یک عکاس این روزنامه، جمعه گذشته به دستور دادستان طرقبه و شاندیز بازداشت شدند. این بازداشت، پس از آن صورت گرفت که ذالکی و همکارانش برای تهیه گزارش از تجمع اعتراضی اهالی روستای ویرانی و فیانی شاندیز مشهد در منطقه حاضر شده بودند. به گزارش الف، این تجمع که پس از تجمعات گذشته برگزار شده، به دنبال اختلاف اهالی این روستاها با اداره کل رفاه اداره کل دادگستری استان خراسان رضوی در موضوع مالکیت زمین‌های منطقه برگزار شده است. اداره کل رفاه دادگستری استان رضوی ادعای مالکیت زمین‌های روستا را دارد و در این رابطه گویا 100 سند تک برگی از اهالی هم ابطال شده است. ذالکی و همراهان او به دستور دادستان منطقه و از سوی نیروی انتظامی حاضر در محل بازداشت شدند.

نفوذ؛ بلای جان آیت‌الله منتظری
 دست آخر اینکه، یک عضو وقت دفتر حضرت امام خمینی(ره) در مصاحبه‌ای که سایت جماران(وابسته به دفتر سید حسن خمینی) آن را منتشر کرده است با تشریح وقایعی که منجر به عزل آیت‌الله منتظری از قائم مقامی رهبری شد، گفت: یکی از آفت‌ها و خیلی از ضربه‌ها و صدمه‌هایی که جمهوری اسلامی و نظام خورده، این است که بعضی افراد آگاهانه یا ناآگاهانه یا از سر دلسوزی یا ساده‌لوحی خودشان را در معرض نفوذها و هجمه‌ها قرار می‌دهند که متأسفانه این مسأله در مورد آقای منتظری هم صدق می‌کند.
حجت‌الاسلام انصاری درباره منتظری گفت: افرادی در کنار ایشان و در دفتر ایشان بودند که با حضرت امام از جهت فکری و سیاسی زاویه داشتند و بعضاً هم کارهایی کرده بودند که در دفاع از خودشان مجبور بودند عقیده خودشان را به یک جایی متکی کنند که آن اتهامات از آنها برداشته شود تا اگر یک روزی در چنگال عدالت گرفتار شدند، یک حامی محکمی داشته باشند و بتوانند خودشان را حفظ کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی