صفحات
شماره هشت هزار و دویست و ده - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و ده - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۲

اخبار

   علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خوشبختانه اقدامات لازم برای تجهیز ۶ استان کشور به بی‌سیم دیجیتال انجام شده است و تا دو سال آینده سراسر کشور به بی‌سیم دیجیتال متصل خواهند شد.
 سوسن چراغچی، کارشناس حقوقی و پژوهشگر حقوق میراث فرهنگی گفت: ثبت مصداق‌های میراث ناملموس در فهرست‌های داخلی و بین‌المللی، کافی نیست و برای حفاظت از این مصداق‌ها به برنامه‌های اجرایی دقیق و منظم نیاز داریم.
  فریبا نعمتی، کارشناس مردم‌شناسی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان، ثبت ملی خوراکی‌های سنتی را موجب توسعه و رونق گردشگری در دیار هگمتانه دانست و گفت: معرفی خوراکی‌های سنتی زمینه تقویت آداب و رسوم مردم را فراهم کرده و موجب ترویج سبک زندگی سالم می‌شود.
 صادق برزگر، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: ۵۰ نشان محصولات صنایع دستی استان در سامانه ثبت اسناد کشور ثبت و در آستانه تجاری‌سازی قرار گرفته است.
 عطاالله کاویان، مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با تأکید بر حفظ داشته‌های جانوری و گیاهی سرشار در این منطقه، گفت که ۴۰ درصد تنوع زیستی کشور در این استان وجود دارد.
  مریم جلالی، معاون صنایع ‌دستی وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی گفت: روستای گلستانک البرز قابلیت تبدیل به روستای ملی صنایع ‌دستی را دارد.
 حسینعلی نریمانی، معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: کنترل کانون‌های بحرانی ریزگرد مرزی بین استان‌ها نیازمند تشکیل کمیته ویژه در مجلس شورای اسلامی و اختصاص ردیف اعتباری مستقل است.
  مجید درگی، مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز با بیان اینکه متأسفانه استفاده بی‌رویه از پلاستیک به فاجعه زیست‌محیطی تبدیل و محیط زیست را در معرض تهدید جدی قرار داده است، توضیح داد: در این رابطه لازم است حذف تدریجی کیسه‌ها و ظروف پلاستیکی در فضاهای مختلف مثل ادارات، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره‌بار و... در دستور کار قرار بگیرد.
 نسرین کریمی، دوستدار میراث فرهنگی می‌گوید: قلعه‌تل از آثار ثبت ملی شده شهرستان باغملک در استان خوزستان است که نیاز به مرمت اساسی و بازسازی دارد.
  مگاپروژه مشترک توسعه رسته صنایع‌دستی با تسهیلات ۶۴ میلیارد تومانی بنیاد علوی برای حمایت از دو هزار هنرمند مناطق محروم در پنج استان خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و ایلام، رونمایی شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی