صفحات
شماره هشت هزار و دویست و ده - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و ده - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

مصاحبه و خبر

مرادی ممنوع‌الملاقات است
انوشیروانی: معتمدی تنها برای وزن‌کشی رفته بود
علیرضا یوسفی، رکورددار جوانان جهان در رقابت‌های آسیایی کره‌جنوبی مصدوم شد و در حال حاضر فدراسیون وزنه‌برداری پیگیر مراحل درمانی وزنه‌بردار فوق‌سنگین کشورمان است. سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون در این‌باره گفت:«پس از مصدومیت یوسفی با هماهنگی فدراسیون پزشکی شرایط درمان او را که از امیدهای ایران به شمار می‌رود در تهران و قائمشهر فراهم کرده‌ایم. این وزنه‌بردار جوان در طول ماه‌های اخیر به حدنصاب‌های خود اضافه کرده و یکی از چهره‌هایی است که شانس حضور در بازی‌های المپیک پاریس را دارد. به محض بازگشت وی، کادر فنی شرایط حضورش را در رقابت‌های انتخابی المپیک فراهم خواهد کرد.» رئیس فدراسیون وزنه‌برداری با اشاره به حضور رسول معتمدی و علی داوودی در جایزه بزرگ کوبا که یکی از رقابت‌های انتخابی المپیک است، گفت:«به تشخیص کادر فنی تیم‌ملی این دو وزنه‌بردار اعزام شدند. هدف اصلی از حضور معتمدی قرار گرفتن نامش در لیست وزنه‌بردارانی است که شانس حضور در المپیک را دارند، چراکه به تازگی با رفع مصدومیتش روی تخته برگشته است. درباره علی داوودی هم باید بگویم این وزنه‌بردار در تمرینات به حدنصاب‌های بسیار خوبی رسید و در صورت صلاحدید کادر فنی وزنه‌های سنگینی را در کوبا خواهد زد.»
او همچنین هدف از شرکت در رقابت‌های انتخابی المپیک پاریس را کسب تمام سهمیه‌ها برای شرکت در مهم‌ترین رویداد ورزشی جهان عنوان کرد و گفت:‌«ما در بخش زنان و مردان تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا با حداکثر سهمیه در این بازی‌ها شرکت کنیم.» انوشیروانی درباره گلایه پسر علی مرادی رئیس سابق فدراسیون وزنه‌برداری از مسئولان در عدم عیادت از پدرش گفت:«‌ما قصد عیادت از مرادی را داشتیم و حتی در این خصوص با محسن بیرانوند دبیر سابق گفت‌و‌گو کردیم که متأسفانه ایشان ممنوع‌الملاقات بود، ضمن اینکه تلاش می‌کنیم او هر چه زودتر مداوا شود.»


اردوی جوانان 2024 به آمل می‌رود
اردوی تیم بسکتبال جوانان ۲۰۲۴ با حمایت باشگاه ورزشی کاله از دوم تیرماه در پایگاه قهرمانی این باشگاه در بابل آغاز می‌شود. در استمرار همکاری بین فدراسیون بسکتبال و باشگاه کاله مازندران در راستای حمایت از تیم‌های ملی جوانان، 12 بازیکن امیرمهیار کرامتی، رادین علیزاده، پدرام فلاح، محسن ملاح‌زاده، امیرحسین پرند، سهیل کریمی، آرین عسگرنژاد، ایلیا عابد، احمدرضا توحیدی فر، امیرحسین ایمانی، ماردین منصوری و معید زاوودی دعوت شده‌اند و تمرینات خود را زیر نظر محمدرضا قربانی پیگیری می‌کنند.


6 مدال آزادکاران در ارمنستان
تیم منتخب کشتی آزاد تهران به عنوان نماینده ایران در جام سارگسیان ارمنستان با کسب دو مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز به کار خود پایان داد.برای تیم ایران امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم، سالار حبیبی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا، علی قلی‌زادگان در وزن ۶۱ کیلوگرم، امین طاهری در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال نقره، پیمان بیابانی در وزن ۶۵ کیلوگرم و امیرحسین حسینی در وزن ۷۴ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.


گرگان میزبان بانوان بسکتبالیست
اردوی تیم ملی بسکتبال بانوان تا ٣١ خرداد در گرگان پیگیری می‌شود.تمرینات بانوان بعد از دو مرحله اردو بدلیل حضور تیم‌های مختلف در سالن بسکتبال آزادی به گرگان منتقل شد و بنابر انتخاب النی کاپوچیانی، سرمربی کشورمان 15 بازیکن راهی این شهر شدند.تیم ملی بسکتبال بانوان ایران برای جام ویلیام جونز و رقابت‌های کاپ آسیا دیویژن B در اواسط تیر آماده می‌شوند.


۳ وزنه‌بردار به ازبکستان اعزام شدند
تیم سه نفره وزنه‌برداری نوجوانان ایران برای شرکت در رقابت‌های بین‌المللی ازبکستان عازم این کشور شدند. هادی پانزوان، سرمربی تیم به همراه محراب دواسری، محمد‌امین حبیبی و حمیدرضا محمدی‌تنها راهی شدند. سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون نیز برای تدریس در یک دوره کلاس آموزشی به همراه این تیم عازم ازبکستان شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی