صفحات
شماره هشت هزار و دویست و ده - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و ده - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

اعزام 10 کشتی گیر، سه میلیارد تومان هزینه دارد

دبیر: هرچقدرپول بدهند،‌ آش می‌خورند!

پریسا غفاری
روزنامه نگار

مجمع عمومی سالیانه فدراسیون کشتی در محل سالن کنفرانس ساختمان شهید جنگروی آغاز شد. برنا فیروزی معاون توسعه مدیریت منابع وزارت ورزش، آرش فرهادیان مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی، مهین فرهادی‌زاد نایب‌ رئیس بانوان کمیته ملی المپیک، علیرضا دبیر رئیس و ابراهیم مهربان دبیر فدراسیون و اعضای مجمع به همراه پژمان درستکار سرمربی تیم ملی آزاد و کامران قاسم‌پور دارنده دو مدال طلای قهرمانی جهان در این مجمع حضورداشتند. در ابتدای جلسه در حالی که ریاست مجمع با نظر اعضا به برنا فیروزی داده شد، گزارش خزانه‌دار و سپس حسابرس مستقل به اعضا ارائه شد و مورد تأیید قرار گرفت. سپس علیرضا دبیر هم ضمن خیرمقدم به میهمانان گفت: روزی که آمدیم جمعیت کشتی‌گیر زیر 40 هزار نفر بود اما امروز به لطف خدا و تلاش انجام شده، این جمعیت نزدیک به بیش از 400 هزار نفر شده است. یک روزی ما یازدهم و نهم دنیا بودیم، اما الان وقتی دوم دنیا می‌شویم همه ما را نقد می‌کنند، خدا را شکر که سطح کشتی آنقدر بالا رفته که توقع‌ها را بالا برده و همین باعث می‌شود که ما نیز بیشتر کار کنیم.»
او با بیان اینکه تمامی برنامه‌های فدراسیون در سال 1401 و ابتدای سال 1402 به خوبی انجام شده است، گفت: اعزام تیم‌های ملی به 66 رقابت برون مرزی کار ساده‌ای نیست، بالا رفتن هزینه‌های ما که اکثر آنها دلاری است از جمله بلیت هواپیما، هتل و لایسنس واقعاً کار را سخت کرد، اما فدراسیون کشتی تمامی برنامه‌های کادرهای فنی را حمایت و پشتیبانی کرد. فدراسیون کشتی اسمش یک فدراسیون است اما به اندازه چند فدراسیون تیم دارد ما 12 تیم ملی داریم. یک اعزام تیم 10 نفره به همراه چند مربی برای ما نزدیک به 3 میلیارد تومان هزینه دارد.»
رئیس فدراسیون کشتی در مورد عملکرد مالی فدراسیون کشتی هم بیان کرد: خدا را شکر سال به سال عملکرد مالی فدراسیون رشد داشته به طوری که سال گذشته عملکرد مالی ما در حدود 244 میلیارد تومان بوده که تقریباً این عملکرد به اندازه بودجه 90 درصد از فدراسیون‌های ورزشی بوده است. البته بودجه دریافتی ما از وزارت ورزش در حدود یک ششم این عملکرد است و حدود 200 میلیارد تومان را از سایر منابع برای کشتی جذب کرده‌ایم که این عملکرد در کشتی ایران تاریخی است.»
علیرضا دبیر در پایان با انتقاد از کمیته ملی المپیک گفت: چهار ماه از سال گذشته و کمیته المپیک فقط ۳ میلیارد به ما داده است. هر چقدر پول بدهند‌ آش می‌خورند. هر روز برای یک نفر حداقل یک‌ میلیون تومان فقط برای غذا هزینه می‌کنیم اما نمی‌دانم چرا مناف هاشمی متوجه نمی‌شود؟»

جستجو
آرشیو تاریخی