صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نه - ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نه - ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۵

دورنما

نشنال
امارات

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرده است، هرچند سیاست کلی این اتحادیه، از سر‌گیری روابط با دمشق نیست اما از تلاش‌هایی که اتحادیه عرب برای بازگرداندن سوریه به این اتحادیه و همچنین از سر‌گیری روابط با دمشق انجام داده است، حمایت می‌کند.

 

ایندیپندنت
بریتانیا

یک هیأت پارلمانی در انگلیس به اتهامات بوریس جانسون در خصوص پرونده موسوم به پارتی گیت که به‌خاطر برپایی یک میهمانی در اوج کرونا در دفتر نخست‌وزیری انگلیس برگزار شده بود، رسیدگی کرد. در پایان این نشست اعلام شد نخست‌وزیر سابق انگلیس یک دروغگو است و بارها تلاش کرده پارلمان را درقبال این پرونده گمراه کند و بر فرایند دموکراسی در این کشور، تأثیر منفی بگذارد.

 

حریت دیلی نیوز
ترکیه

ترکیه هنوز پاسخ نهایی را درباره عضویت سوئد در ناتو نداده است. از همین رو مذاکرات آنکارا و استکهلم در این زمینه ادامه دارد. چهارمین نشستی که دو طرف در این خصوص برگزار کردند به اواخر هفته قبل بر می‌گردد. آنها در این نشست 4 ساعته توافق کردند،مذاکرات برای پیوستن سوئد به ناتو ادامه یابد. این در حالی است که اردوغان پس از این نشست تأکید کرد استکهلم توانایی انجام کارهای زیادی را دارد تا بتواند موافقت آنکارا را جلب کند.

 

گلوب‌اند میل
کانادا

حدود یک دهه قبل وکلا و مشاوران حقوقی مهاجران و پناهجویان تصور می‌کردند که با قوانین جدید کانادا کسانی که از زندگی در کشور خود رضایت ندارند و یا آرزوهای جاه طلبانه‌ای در سر می‌پرورانند بتوانند بسادگی به کانادا مهاجرت کرده و شهروند این کشور شوند. اما اکنون مواردی در بین این مهاجران دیده می‌شود که نشان می‌دهد سیستم مهاجرتی کانادا نتوانسته جوابگوی نیاز این افراد باشد و آنها را سرگردان ساخته است.

جستجو
آرشیو تاریخی