اخبار فوتبال

احمد نور، در راه الوحده
هافبک سابق باشگاه پرسپولیس در آستانه توافق نهایی با مسئولان باشگاه الوحده امارات قرار دارد. روزنامه البیان امارات با اشاره به پایان قرارداد احمد نوراللهی با شباب الاهلی نوشت:« اطلاعات رسیده نشان می‌دهد که بازیکن ایرانی شباب الاهلی با مسئولان باشگاه الوحده به توافق نهایی رسیده و او منتظر اعلام رسمی این قرارداد در روزهای آینده است.» نوراللهی و مهدی قایدی، دو سال پیش از لیگ ایران به شباب الاهلی پیوستند اما نوراللهی برخلاف قایدی دوران درخشانی را با شباب الاهلی تجربه کرد و به عنوان قهرمانی لیگ امارات رسید.


از اولین فینالیست کافا رونمایی شد
رقابت‌های مرحله گروهی کافا ۲۰۲۳ ، پنجشنبه با برگزاری دو بازی در گروه اول پیگیری شد. عمان با هدایت برانکو ایوانکوویچ در شرایطی که در بازی اول با نتیجه پرگل 3-0 مقابل ازبکستان شکست خورده بود، در دومین دیدار خود در این تورنمنت هم ناکام ماند و با نتیجه 1-1 مقابل تاجیکستان متوقف شد. وحدت حنانوف، مدافع پرسپولیس زننده تک گل‌ تاجیک‌ها در این مسابقه بود. در دیگر دیدار هم، ازبکستان مقابل ترکمنستان با ۲ گل الدور شومورودوف به پیروزی 2-0 رسید تا ۶ امتیازی شده و صعودش به فینال تورنمنت را قطعی کند. تاجیکستان، ترکمنستان و عمان به ترتیب تیم‌های دوم تا چهارم این گروه هستند که در روز آخر مرحله گروهی باید برای رسیدن به دیدار رده‌بندی تلاش کنند. دیدار نهایی تورنمنت سه‌شنبه هفته آینده در ورزشگاه ملی تاشکند برگزار خواهد شد.


مظفری زاده، مدیر جدید تراکتور!
سعید مظفری‌زاده داور پیشین فوتبال ایران، که بارها شهرآورد پایتخت را قضاوت کرد و آخرین بار نیز در یک دیدار دربی از میادین رفت، از این پس شغلی متفاوت از داوری خواهد داشت. او که سال‌ها در کانادا زندگی می‌کرد، حالا به ایران بازگشته و با نظر هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل تراکتور، در جایگاه مدیر تیم فعالیت خواهد کرد. مظفری‌زاده با توجه به تسلط به زبان انگلیسی، در کنار پاکو خمز حضور خواهد داشت و از این نظر جایگاهی ویژه و جالب در تیم تراکتور خواهد داشت.
 

مهلت کم برای پرداخت طلب سرخ‌پوشان
معمولاً در فوتبال ایران محدوده زمانی برای تسویه حساب با مجموعه تیم یا پرداخت بخش اعظمی از مطالبات آنها فرصتی یک ماهه پس از آخرین پرداخت و پایان فصل است. باشگاه پرسپولیس نیز از این قاعده مستثنی نیست و با توجه به اینکه فصل فوتبالی برای سرخ‌پوشان در روز 12 خرداد در فینال جام حذفی به پایان رسیده و مجموعه تیم همان روز دریافتی داشته‌اند، از این رو مدیرعامل سرخ‌پوشان باید تا روز 12 ماه آینده، ضمن پرداخت 14 درصد باقی مانده از قراردادها، آپشن‌های بازیکنان و مربیان را نیز پرداخت کند. در این میان اگرچه علیرضا بیرانوند قبل از روز پانزدهم به باشگاه نوتیس داد، اما نوتیس به معنای فسخ قرارداد نیست بلکه یادآوری به باشگاه برای پرداخت هرچه سریع‌تر مطالبات است. برهمین اساس رضا درویش طی روزهای اخیر مذاکرات زیادی با چند شرکت برای قبول اسپانسرینگ باشگاه برای فصل آینده و همین طور اسپانسرهای فصل قبل داشته تا با دریافت پیش پرداخت، تا قبل از موعد مقرر این بدهی‌ها را پرداخت کند.به نظر می‌رسد مذاکرات روند خوبی داشته و اگر مشکل خاصی ایجاد نشود باشگاه پرسپولیس تا پایان هفته آینده باز هم به بازیکنان و مربیان پرداختی خواهد داشت.


عربستان دست روی موراتا گذاشت
عربستان در ادامه ریخت و پاش‌های اخیر خود، این بار دست روی آلوارو موراتا گذاشت. با اعلام نشریه مارکا اسپانیا، باشگاه التعاون عربستان با پیشنهاد قراردادی به ارزش 2500 میلیارد تومان، خواهان جذب مهاجم اتلتیکو مادرید است. عربستان این روزها با دست گذاشتن روی بازیکنان معتبر اروپایی، حسابی سروصدا به پا کرده است، آنها با استخدام رونالدو وارد عمل شدند و حالا استیون جرارد و کریم بنزما از جمله ستاره‌هایی هستند که پایشان به عربستان باز شده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی