موضع فدراسیون در خصوص قرارداد دلاری و سقف بودجه

تاج: تعارفی در برخورد با متخلفان نداریم

گروه ورزشی / موضوع سقف بودجه باشگاه و ممنوعیت بستن قرارداد دلاری با بازیکنان و مربیان خارجی، یکی از سوژه‌های بحث‌برانگیز چند وقت اخیر فوتبال ایران بوده است. در همین رابطه، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به دستور دولت در رابطه با ممنوعیت عقد قرارداد دلاری با ورزشکاران و مربیان خارجی به ایرنا گفت: «ضوابط دولت، ضوابط فدراسیون فوتبال نیز است و این موضوع نه تنها هیچ مغایرتی با قوانین بین‌المللی ندارد بلکه یک بحث حاکمیتی است.» او در رابطه با درج مبالغ ارزی در قرارداد بازیکنان داخلی، عنوان کرد: «این موضوع کاملاً مغایر با قانون است؛ هیچ شکی در تخلف بودن پرداخت ارزی قراردادهای بازیکنان داخلی وجود ندارد و موضع‌گیری فدراسیون در این رابطه کاملاً شفاف است. هیچ بازیکن داخلی حق ندارد تقاضای پرداخت دلاری قرارداد خود را داشته باشد و هیچ باشگاهی نیز حق ندارد به صورت دلاری قرارداد بازیکنان داخلی را پرداخت کند. این مورد خلاف قوانین جمهوری اسلامی و فدراسیون فوتبال محسوب می‌شود و در برخورد با متخلفان تعارفی نخواهیم داشت.»
منصور قنبرزاده نایب رئیس فدراسیون فوتبال هم، درمورد اینکه آیا قانون سقف بودجه و دستورالعمل جدید صادرشده برای نقل و انتقالات نیاز به تصویب هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال دارد، به برنامه تلویزیونی «ورزشگاه» توضیح داد:« با توجه به اینکه صدور مجوز حرفه‌ای از اختیارات دپارتمان کمیته صدور مجوز حرفه‌ای و عمده این مسائل نیز مربوط به این کمیته است، هیأت رئیسه موضوع را به سازمان لیگ، کمیته صدور مجوز حرفه‌ای و در نهایت باشگاه‌ها ارجاع داد. اگر هیأت رئیسه موافق نبود، می‌توانست این کار را انجام ندهد.»
حجت کریمی سرپرست مدیرعاملی استقلال اعلام کرد این باشگاه سال گذشته ۴۲۰ میلیارد هزینه کرده و با اضافه شدن ۲۰ درصد به بسیاری از قراردادهای این فصل عملاً آبی‌پوشان نمی‌توانند این سقف را رعایت کنند، همانگونه که یحیی گل‌محمدی برای جذب بازیکن خارجی جهت حضور در لیگ قهرمانان آسیا و سپاهان به دلیل قرارداد مدت‌دار با ژوزه مورایس و مشکلات افزایش نرخ دلار در این زمینه دچار مشکلاتی خواهند شد. قنبرزاده درباره این شرایط چنین واکنشی داشت: «وقتی در حساب بانکی خود ۳۰۰ میلیون تومان پول دارید، اگر بروید ۳۵۰ میلیون خرید کنید، می‌توانید بگویید این فاکتور ۵۰ میلیون را چه کار کنم؟ ما براساس اعداد و آمار کار کردیم‌. باشگاه‌هایی از جمله استقلال قراردادهایی را در سازمان لیگ ثبت کرده و هر جا بخواهد همین قراردادها ملاک است اما اگر مدیرانی آمده و خارج از وظایف‌شان الحاقیه‌هایی غیرقانونی زده‌اند، بحث دیگری است.»
جستجو
آرشیو تاریخی