اخبار ورزش

نامه‌ تاج به قالیباف برای حق پخش
محمدرضا کشوری‌فرد، سرپرست سازمان لیگ، 2 روز قبل با ارسال نامه‌ای به ریاست فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی خواستار استیفای حقوق باشگاه‌های ورزشی از محل پخش تلویزیونی شد. بر همین اساس دیروز مهدی تاج، رئیس فدراسیون نیز با ارسال نامه‌ای به محمدباقر قالیباف، ریاست مجلس شورای اسلامی با موضوع تقاضای تخصیص درآمدهای حاصل از پخش مسابقات فوتبال (تبلیغات تلویزیون) در برنامه هفتم توسعه اقتصادی و اجتماعی، از او درخواست کرده نسبت به احقاق حق فوتبال و جلوگیری از حذف تیم‌های ایرانی نسبت به اصلاح برنامه هفتم توسعه اقتصادی و اجتماعی اقدام کرده و نسبت به گنجاندن این حقوق در برنامه نهایی مساعدت ویژه‌ای از طرف نمایندگان مجلس به عمل آید.


جوایز دلاری در انتظار قهرمانان کشتی
بیست و پنجمین دوره جام بین‌المللی سرکیسیان در ارمنستان با جوایز دلاری از امروز آغاز می‌شود.ارمنی‌ها برای نفرات اول تا سوم تورنمنت سرکیسیان 3، 2 و یک هزار دلار در نظر گرفتند، همچنین مربیان نیز بابت قهرمانی هر کشتی‌گیرشان در این تورنمنت، هزار دلار دریافت خواهند کرد. به این ترتیب تیم کشتی آزاد تهران با سرمربیگری علیرضا رضایی با محمدرضا اسدی در 57 کیلو، علی قلی‌زادگان در 61 کیلو، پیمان بیابانی در 65 کیلو، رضا مقتدر در 70 کیلو، امیرحسین حسینی در 74 کیلو، بهنام سرابی در 86 کیلو، سیدمحمدحسین میرباغبان در 92 کیلو، امیرعلی آذرپیرا در 97 کیلو و امین طاهری و سالار حبیبی در 125 کیلو در تورنمنت سرکیسیان ارمنستان کشتی خواهد گرفت.اینطور که پیداست تیم‌های خوبی از جمله بلغارستان، گرجستان، مولداوی، قزاقستان و... در این رقابت‌ها حضور دارند.


سفر بلینگام به کهکشان رئال
رئال‌مادرید انتقال جود بلینگام به این باشگاه را تأیید کرد. این رئال بود که قاپ ستاره 19 ساله را دزدید تا حالا بعد از اعلام باشگاه بورسیا دورتموند، این‌بار کهکشانی‌ها خبر از آمدن او بدهند. بلینگام با پیراهن زنبورها خوش درخشید. او در 132 بازی 24 گل و 25 پاس گل از خود به جای گذاشت. بلینگام حالا بعد از قرارداد 120 میلیون یورویی ادن هازارد، دومین بازیکن گرانقیمت تاریخ رئال خواهد بود که با قراردادی 6 ساله راهی برنابئو خواهد شد.


حذف شهرداری گرگان از آسیا
تیم بسکتبال شهرداری گرگان با وجود پیروزی در بازی آخر خود، از صعود به دور بعد سوپر لیگ غرب آسیا باز ماند و در مجموع از آسیا حذف شد. این تیم در آخرین بازی خود از مرحله نهایی سوپر لیگ غرب آسیا، در یک بازی تشریفاتی به مصاف شباب الاهلی امارات رفت که با نتیجه ۸۵ - ۷۵ به پیروزی رسید.در این دیدار شاگردان مهران حاتمی کوارترهای اول، سوم و چهارم را به ترتیب با نتایج ۲۱-۱۷، ۲۲-۲۰ و ۲۵-۱۸ با پیروزی پشت سر گذاشتند و تنها در کوارتر دوم ۱۷-۲۰ شکست خوردند تا در مجموع با ۱۰ امتیاز برتری به پیروزی برسند.در پایان این بازی، محمد جمشیدی با کسب ۳۵ امتیاز، چهار ریباند، ۱۰ پاس گل و سه توپ‌ربایی، ضمن ثبت دبل دبل، با تأثیرگذاری ۳۸ بهترین بازیکن زمین شد تا شب درخشانی را داشته باشد.شهرداری گرگان که در دو بازی نخست خود مقابل کویت کلاب و بی‌سی آستانه قزاقستان ۹۵ - ۸۵ و ۸۷ - ۸۱ شکست خورده بود، با وجود پیروزی در این دیدار چهار امتیازی شد و در رتبه سوم گروه خود قرار گرفت تا از صعود به دور بعد مسابقات ناکام باشد.


ایتالیا و اسپانیا در راه فینال
دومین فینالیست لیگ ملت‌های اروپا امشب مشخص می‌شود؛ یا ایتالیا یا اسپانیا. شاگردان روبرتو مانچینی با وضعیت بهتری پا به این مسابقه می‌گذارند؛ آنها در بازی‌های اخیر خود 3 برد و فقط 2 باخت داشته‌اند. اسپانیا هم در شرایطی آماده این دیدار است که اخیراً 2 باخت، 2 تساوی و یک باخت را پشت
سر گذاشته است. ایتالیا بعد از یورو 2020 عملاً ناکام بود و حتی از پرواز جام جهانی 2022 قطر هم جاماند، حالا شاید این بهترین فرصت برای رسیدن به فینال و از یاد بردن خاطرات تلخ باشد. ماتادورها هم بعد از سیلی مراکش و حذف از یک هشتم نهایی جام جهانی قطر، در پی قهرمانی هستند که برای این مهم باید ایتالیا را جا بگذارند. در بازی‌های رودررو 2تیم، 2 برد سهم اسپانیا، یک برد سهم ایتالیا و 2 تساوی هم سهم هردو بوده است.

جستجو
آرشیو تاریخی