صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفت - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفت - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۳

در قالب امضای ۱۹ سند همکاری دو کشور در کاراکاس صورت گرفت

امضای تفاهمنامه جامع 5 ساله همکاری فرهنگی ایران و ونزوئلا

فرهنگی / وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تفاهمنامه جامع پنج ساله همکاری‌های فرهنگی هنری دو جانبه میان ایران و ونزوئلا را روز گذشته طی مراسمی در کاراکاس پایتخت این کشور به امضا رساند.
آن‌طور که در گزارش روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده؛ محمدمهدی اسماعیلی طی مراسمی با حضور رؤسای جمهور دو کشور در کاراکاس تفاهمنامه جامع فرهنگی ایران و‌ ونزوئلا در قالب ۱۹ سند همکاری میان ایران و ونزوئلا را به امضا رساند.در این تفاهمنامه جامع فرهنگی تحکیم و استمرار روابط فرهنگی با تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر مورد توجه قرار گرفته است. تولید فیلم‌های مشترک و برگزاری هفته‌های فرهنگی، از جمله دیگر بندهای این تفاهمنامه فرهنگی هنری است.در مراسم انعقاد اسناد همکاری ایران و ‌ونزوئلا 18 سند همکاری دیگر نیز در حوزه‌های مختلف به امضا رسید. این اسناد در زمینه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، انرژی، بیمه، حمل و نقل دریایی، آموزش عالی، کشاورزی، دارویی و پزشکی، تبادلات فرهنگی و همچنین توسعه همکاری‌های معدنی امضا شده است.
گفتنی است که وزیر فرهنگ و‌ارشاد اسلامی، وزرای امور خارجه، نفت، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، بهداشت و درمان رئیس‌جمهور را در این سفر همراهی می‌کنند.
جستجو
آرشیو تاریخی