صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفت - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفت - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

اخبار فوتبال

مذاکره آبی‌هابا ربیعی و نکونام
در روزهایی که تمام هواداران استقلال منتظر اعلام نام سرمربی جدید آبی‌ها هستند، سرپرست مدیرعاملی این باشگاه در حال انجام مذاکرات جدی با گزینه‌های مورد نظر است تا در نهایت سرنوشت نیمکت تیم و جانشین ریکاردو ساپینتو مشخص شود. همانطور که در خبرها آمده، دو گزینه ایرانی برای انتخاب سرمربی استقلال انتخاب شدند که یکی از آنها محمد ربیعی، سرمربی مس رفسنجان است. به گزارش ورزش سه، حجت کریمی روز دوشنبه جلسه‌ای را با او برگزار کرده و طرفین وارد مذاکرات جدی شده‌اند. دیگر مربی ایرانی مد نظر استقلال  جواد نکونام است که توانست به همراه فولاد به  قهرمانی جام حذفی و سوپرجام برسد. با وجود اینکه کریمی روز گذشته مدعی شد مذاکره‌ای با نکونام صورت نگرفته، اما پیگیری‌ها مشخص کرد که مدیران استقلال دو شب پیش و در یکی از هتل‌های تهران با نکونام نیز نشستی را برگزار کرده‌اند تا شرایط را برای انتخاب او بررسی کنند و حالا باید دید کدام یک از این دو نفر روی نیمکت آبی‌ها خواهند نشست.


چراغ سبز  گولسیانی به سرخ‌ها
گئورگی گولسیانی مدافع گرجستانی پرسپولیس با ارسال ایمیلی به این باشگاه از علاقه خود برای تمدید قرار داد با سرخ‌ها حرف زده و حالا با چراغ سبز گولسیانی باید دید او پرسپولیسی می‌ماند یا خیر. گولسیانی  و سه دستیار خارجی پرسپولیس در حالی بعد از قهرمانی‌های این تیم ایران را ترک کردند که قرارداد دستیاران گل‌محمدی با پرسپولیس به اتمام رسیده و گولسیانی هم در نامه‌ای به باشگاه خواهان مشخص شدن شرایطش برای ادامه همکاری شده است. یکی از خواسته‌های مهم گل‌محمدی از درویش حفظ سه دستیار و بهترین مدافع فصل گذشته خود است. به نظر می‌رسد هر سه دستیار خارجی گل محمدی و گولسیانی مشکلی برای ماندن در پرسپولیس ندارند و با شروع تمرینات به ایران باز خواهند گشت.
 

رونالدو ارزان‌تر از طارمی شد
خبرها در خصوص مهدی طارمی ستاره تیم ملی کشورمان تمامی ندارد و او با درخشش در پورتو مشتریان زیادی پیدا کرد. میلان یکی از مشتریان ستاره ایرانی در چند روز گذشته شده است. یکی از رسانه‌های ترکیه در این مورد اعلام کرد: «باشگاه فنرباغچه هم مهدی طارمی را زیرنظر دارد و می‌خواهد برای تقویت خط حمله‌اش در نقل و انتقالات تابستانی این ستاره ایرانی را به خدمت بگیرد.» علاوه بر این سایت «انگانچه اسپورت» ترکیه نیز در این زمینه نوشت: «فنرباغچه به جذب مهدی طارمی از پورتو علاقه‌مند است. مهاجم ایرانی در برنامه آینده پورتو قرار ندارد و فنرباغچه قصد دارد دوباره با باشگاه پرتغالی در زمینه جذب طارمی تماس بگیرد.» علاوه بر این طارمی با درخشش در پورتو ارزش خود را به 20 میلیون یورو رساند. در این خصوص سایت «ترانفسر مارکت» قیمت جدید کریستیانو رونالدو ستاره 38 ساله النصر عربستان را اعلام کرد و رونالدو با انتقال به لیگ عربستان ارزش خود را 5 میلیون یورو کاهش داد و قیمتش 15 میلیون یورو شد. بدین ترتیب رونالدو در ارزش گذاری‌ها از ستاره تیم ملی کشورمان و آقای گل لیگ پرتغال ارزان‌تر شد.


کانته و جرارد هم به عربستان آمدند
انگولو کانته ستاره فرانسوی چلسی با باشگاه الاتحاد به توافق نهایی رسید و این ستاره مسلمان، تست‌های پزشکی باشگاه عربستانی را با موفقیت پشت سرگذاشت.
طبق اعلام سایت «اولیه الریاضیه»، کانته با الاتحاد برای امضای قرارداد 4 ساله و دستمزد سالیانه 25 میلیون یورو توافق کرده است. او در 4 سال حضورش در لیگ عربستان قرار است 100 میلیون یورو (بیش از 5 هزار میلیارد تومان) کسب کند. کانته در الاتحاد همبازی کریم بنزما کاپیتان سابق رئال مادرید خواهد شد تا به این ترتیب، با حضور آنها و کریستیانو رونالدو در لیگ عربستان، پروژه بزرگ سعودی‌ها برای جذب ستارگان فوتبال همچنان ادامه داشته باشد. گفتنی است پیشنهاد باشگاه الهلال به روملو لوکاکو ستاره بلژیکی اینتر هم امضای قرارداد دوساله با دستمزد 50 میلیون یورویی است. همچنین استیون جرارد اسطوره باشگاه لیورپول با باشگاه الاتفاق عربستان، با قرارداد 9 میلیون یورویی به توافق نهایی رسید تا قراردادی دوساله برای هدایت این باشگاه امضا کند. در همین رابطه سایت «سعودی اسپورت» از بمب  جرارد در عربستان پرده برداشت و نوشت:« سادیو مانه ستاره مسلمان بایرن مونیخ گزینه اصلی و اول جرارد برای جذب در الاتفاق است تا خط حمله‌اش را تقویت کند.

جستجو
آرشیو تاریخی