یوزها تورنمنت کافا را با جشنواره گل آغاز کردند

برد پرگل ایران برابر افغانستان

گروه ورزشی/ تیم ملی فوتبال کشورمان عصر دیروز در اولین بازی‌اش در تورنمنت کافا برابر افغانستان قرار گرفت. امیر قلعه‌نویی در این دیدار سیدپیام نیازمند، سیدمجید حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، صادق محرمی، احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌اللهی، امید نورافکن، علیرضا جهانبخش، محمد محبی، مهدی طارمی و سردار آزمون را در ترکیب اصلی قرار داده بود. مطابق انتظار توپ و میدان از ابتدا در اختیار شاگردان قلعه‌نویی بود.
در این شرایط، تیم ملی پس از اینکه چند فرصت را از دست داد، در دقیقه 20 جهانبخش از میانه زمین توپ را به جناح چپ برد که در ادامه ارسال حاج‌صفی به مقابل تیرک دوم را سردار آزمون با ضربه سر تبدیل به گل کرد. یک دقیقه بعد، پاس رو به جلوی کنعانی‌زادگان را آزمون با پاس چیپ تماشایی از بین دو مدافع افغانستان به طارمی رساند تا او در موقعیت تک به تک با ضربه روی پا دروازه را باز کند و گل دوم را بزند.
در دقیقه 28 شوت جهانبخش با دفع ناقص گلر افغانستان به بازی برگشت و در ادامه سنگربان تیم حریف که سعی در کنترل توپ داشت، روی محبی خطای خشنی کرد که داور در سوت خود به نشانه پنالتی دمید. این برخورد موجب مصدومیت یکی دو دقیقه‌ای هر دو بازیکن شد ولی محبی در نهایت از زمین بلند شد.
طارمی پشت توپ ایستاد و ضربه خود را برخلاف حرکت فیصل حمیدی وارد دروازه افغانستان کرد. دقیقه 44 کار ترکیبی زیبای تیم ملی فوتبال ایران در کناره‌ها با همکاری محبی و آزمون، در ادامه با پاس مهاجم بوندس‌لیگایی فوتبال ایران به طارمی ارسال شد. طارمی با یک حرکت فریب دهنده از روی توپ پرید، تا جهانبخش از راه برسد و دروازه افغانستان را برای چهارمین بار باز کند. دقیقه 51، پاس در عمق دیدنی نورافکن از میانه زمین، طارمی را در موقعیت تک به تک قرار داد تا این بازیکن ایران را به گل پنجم مقابل افغانستان برساند. در دقیقه 57 فرشاد نور روی یک ضربه ایستگاهی زیبا، دروازه نیازمند را باز کرد تا افغانستان موفق به گلزنی در این دیدار شود.
دقیقه 67 پس از پاس در عمق جهانبخش، صادق محرمی با فرار سریع از سمت راست محوطه جریمه افغانستان یک حمله جدی تدارک دید که پاس کات‌بک او را رضا اسدی، مهاجم تعویضی ایران تبدیل به گل کرد. این بازی در نهایت با نتیجه 6-1 به پایان رسید تا ایران با این پیروزی پر گل به استقبال بازی با قرقیزستان برود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی