صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شش - ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شش - ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۴

دورنما

راینیشه پست
آلمان

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان با اشاره به تداوم مذاکرات برای اصلاحات قوانین مهاجرتی اتحادیه اروپا، پایان اتهام‌زنی کشورها به یکدیگر و بی‌مسئولیتی آنها را ضروری دانست. همزمان او بر اعمال سیستمی عادلانه برای پذیرش مهاجران در آلمان آن هم برای آن دسته از پناهجویانی که دلایل قابل قبولی برای مهاجرت دارند، تأکید کرد. وی این شرط را برای حفظ سیستم مهاجرتی از آسیب‌ها لازم‌الاجرا خواند.

 

لوپی نیو
فرانسه

مالیات بر بلیت‌های هواپیماهای فرست و بیزینس کلاس برای تأمین هزینه حمل و نقل ریلی در فرانسه مورد توجه قرار گرفته است. در بررسی این طرح تأکید شده هواپیماهای تجاری پنج برابر بیش از قطارهای سریع‌السیر آلایندگی دارند و وزیر حمل و نقل فرانسه وعده داد این طرح مالیاتی را در بودجه سال آینده وارد کند. هدف از این مبارزه طبقاتی کاهش آسیب‌های اکولوژیکی با تأثیرگذاری کم بر جامعه است.

 

حریت دیلی نیوز
ترکیه

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در نخستین سفر خارجی خود پس از پیروزی در انتخابات در راستای تقویت روابط دو جانبه، سفر به قبرس و جمهوری آذربایجان را تدارک دید. وی در سفر دیروز به قبرس با رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر این کشور دیدار کرد. براساس برنامه اعلام شده، اردوغان امروز وارد باکو می‌شود و با الهام علی‌اف دیدار می‌کند که انتظار می‌رود مسائل منطقه‌ای مورد توجه باشد.

 

ایندیپندنت
بریتانیا

نیکولا استورجن، رئیس سابق دولت اسکاتلند با اتهام ارتکاب فساد مالی در حزب ملی این کشور، 7 ساعت بازداشت شد و مورد بازجویی قرار گرفت. کارآگاهان این پرونده مدعی شده‌اند در جریان کمپین‌های خیریه مستقل حزب حدود 600 هزار پوند ناپدید شده است که استورجن به عنوان رئیس دولت وقت به عنوان مظنون اول این پرونده شناسایی شده است. این مقام در طول این بازجویی 7 ساعته، بر بی‌گناهی خود تأکید داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی