صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شش - ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شش - ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۴

اخبــار

ورود هیأت تحقیق
رژیم صهیونیستی به مصر

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد یک هیأت از فرماندهان ارتش برای پیگیری روند تحقیقات مشترک با ارتش مصر درباره تیراندازی اخیر در مرزهای مشترک دو طرف به قاهره سفر کرده است. به گزارش اسپوتنیک، آویخای ادرعی گفت: «این تحقیق مشترک در روز تیراندازی و زمان بازدید مسئولان ارتش مصر از محل تیراندازی آغاز شد و طرفین تعهد دادند که تحقیق گسترده‌ای برای رسیدن به حقیقت انجام دهند.» ارتش مصر مدعی است سربازان صهیونیست در جریان تعقیب و گریز مسلحانه نیروهای امنیتی مصر با قاچاقچیان مواد مخدر و ورود آنها به کرانه باختری کشته شدند.

 

درگذشت نخست‌وزیر پرماجرای ایتالیا

سیـــــــــــــلویو برلوســـــــــکنی، نخست‌وزیر سابق ایتالیا که از مدت‌ها قبل به سرطان خون مبتلا شده بود در سن 86 سالگی درگذشت. به گزارش کوریره دلاسرا، او در زمان مرگ در بیمارستان شهر میلان بستری بود و به خاطر عوارض بیماری جان خود را از دست داد. این سیاستمدار کهنه کار به مدت 9 سال ریاست دولت کشورش را برعهده داشت و دومین نخست‌وزیری بود که به خاطر زمان طولانی ریاستش در دولت معروف شده است. غول رسانه‌ای ایتالیا و مالک سابق باشگاه میلان که دوران سیاسی‌اش با رسوایی‌ها و مشکلات حقوقی گره خورده بود، امید زیادی به بازگشت به قدرت در جایگاه ریاست حزب راست فوزا ایتالیا داشت.

 

اعلام همبستگی
اون با پوتین

کیم جونگ اون در پیامی به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه بر تقویت روابط راهبردی دو طرف تأکید کرد و موضع مسکو در قبال اوکراین را مورد حمایت قرار داد. به گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، رهبر کره شمالی درباره همبستگی کامل کشورش با روسیه گفت: «ما همسو با میل مشترک مردم دو کشور برای تحقق هدف بزرگ یک کشور قدرتمند، دستان رئیس‌جمهور روسیه را محکم می‌فشاریم.»

 

میراث گرانبهای سوروس برای پسرش

جورج سوروس، میلیاردر امریکایی در مصاحبه با روزنامه وال استریت ژورنال، گروه بنیادهای جامعه باز و سایر امپراطوری‌های مالی 25 میلیارد دلاری‌اش را به پسر ارشدش واگذار کرد. به گزارش این رسانه امریکایی، الکساندر 37 ساله در مصاحبه اخیرش گفت: «من سیاسی‌تر از پدرم هستم و می‌خواهم از این ثروت خانوادگی برای کمک به نامزدهای چپگرای سیاسی امریکا استفاده کنم.»

جستجو
آرشیو تاریخی