صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنج - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنج - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۳

مراسم رونمایی آلبوم «به یاد گلها» اثر میلاد کیایی برگزار شد

رجعتی به گلهای موسیقی

ندا سیجانی
روزنامه نگار

آیین رونمایی آلبوم ارکسترال «به یاد گلها» با آهنگسازی و تنظیم میلاد کیایی و خوانندگی سروش مظفری عصرشنبه 20 خرداد ماه در فرهنگسرای ارسباران برگزارشد.
رضا مهدوی، مدرس دانشگاه و نوازنده سنتور به عنوان نخستین سخنران این مراسم در جملاتی بیان داشت: «ما ایرانیان بیشتر به شعر و موسیقی شهره هستیم. اگرچه کشور ما به نفت و فرش و دیگر هنرها هم شناخته شده است اما بخشی از سرمایه‌های کشورمان در خطر فراموشی هستند اما این موسیقی است که همچنان در حال رشد و پیشرفت بوده و دلیل آن را می‌توان به قول معروف «آفتاب آمد دلیل آفتاب» دانست و حضور و دلسوزی بزرگانی چون استاد میلاد کیایی که دلیل حیات این هنر هستند. البته ایشان بزرگواری دارند و همیشه تأکید داشته‌اند که با عنوان استاد خطاب نشوند و این عنوان از پیشوند نامشان برداشته شود و بنده هم براین نظرم نام «میلاد کیایی» خود یک امضا است و نیازی به پسوند و پیشوندی نیست چرا که ایشان خود برتر و نخبه و استعداد هستند و همانگونه که در مغرب زمین کسی شوپن یا موتزارت را استاد خطاب نمی‌کند  ما هم در اینجا می‌گوییم مکتب میلاد کیایی.»
جوانان باید به پیشکسوتان تأسی کنند
این نوازنده در ادامه گفت: «در این آلبوم چکیده‌ای از بیش از 60 سال فعالیت مداوم و دلسوزانه میلاد کیایی درعرصه هنر، به نام «به یاد گلها» جمع‌آوری شده که در همکاری و اعتماد با یک خواننده از نسل جوان موسیقی ایران است؛ خواننده‌ای جوان و خوش‌صدا که ماحصل آن آلبوم به یاد گلها شده که درواقع باید بگوییم گلها در گلها قرار دارد. یعنی موسیقی گلهایی که مرحوم داوود پیرنیا بنیانگذار آن بود و گل سرسبد موسیقی ایران در رادیو آن دوران بوده و تا سال 57 هم تداوم داشت.
من براین باورم موسیقی گلها آنقدر بر جان و دل مردم نشسته است که اگر از رسانه‌های رسمی هم پخش نشود، نسل نو، چراغ بدست به دنبال آن خواهند گشت و به دنبال آثار هنرمندانی چون میلاد کیایی خواهند بود و دراین زمانه احساس می‌کنیم به شنیدن چنین اصواتی و فرهنگ شنیداری بیشتر نیاز داریم که متأسفانه به یکباره از دست ما رفت. نمی‌دانیم رادیو غفلت کرد یا تلویزیون! یا مسئولان!»
آلبوم به «یاد گلها» از سوی نشر «راوی» به تهیه کنندگی رضا مهدوی منتشر شده است. او در ادامه افزود: مجوز این اثر سال 1399 صادر شد اما بنا به دلایلی که مربوط به دوران کرونا بود کمی با فاصله منتشر گردید و به عنوان آخرین اثری است که بنده تولید کردم چرا که عرصه نشر و موسیقی ورشکسته شده و برخی شرکت‌ها و مؤسسات به واسطه برگزاری کنسرت برای چهره‌های شاخص در گونه‌های مختلف سرپا مانده‌اند ما اعلام ورشکستی کردیم اما به فال نیک می‌گیریم که آخرین آلبوم اثر استاد میلاد کیایی است و باید قدردان ایشان باشیم هر چقدر سعه صدر و مناعت طبع داشته باشند، ما موظفیم که پیشکسوتان را ارج بنهیم و می‌بایست جوانان هم به پیشکسوتان تأسی کنند و دستشان را ببوسند و جدای از سیره زندگانیشان به آثارشان نیز دست یابند.
افق روشن است
میلاد کیایی خالق این اثر هم درپایان با ابراز امیدواری به نسل فردای موسیقی ایران گفت: «افق روشن است و امیدوارم نسل امروز خدایی ناخواسته دچار غرور نشوند چرا که برخی از این عزیزان که بسیار پرتوان و پر تکنیک هستند، وقتی ساز را از دستشان بگیرید وجودشان بی‌مقدار می‌شود و در ادامه از عوامل کتاب تازه‌اش «دل به دریا زدن»و آلبوم به «یاد گلها» تشکر و قدردانی کرد.
سروش مظفری خواننده اثر هم در جملاتی از آشنایی خود با استاد میلاد کیایی گفت که به سال 89
بر می‌گردد، دورانی که کارشناس موسیقی صدا و سیما در برنامه مردان موسیقی بود و میلاد کیایی میهمان این برنامه بودند.

جستجو
آرشیو تاریخی