صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنج - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنج - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

وقتی مدیر فنی دوچرخه‌سواری، اشتباه عجیبش را گردن نمی‌گیرد

گاف یا سختگیری داور؟

 

 

گاف مسئول فنی تیم ملی، جریمه 250 فرانک سوئیسی را به پای فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران نوشت. آن هم در مسابقه تایم‌تریل تیمی قهرمانی آسیا. آیدین علیاری برخلاف بقیه در مسابقه، لباس دوم تیم را پوشید و همین مسأله باعث شد تا سرداور، ایران را 250 فرانک جریمه کند. اما محمود وفایی مدیر تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری، نه تنها این قضیه را گردن نمی‌گیرد که آن را عادی می‌داند. او حتی در مصاحبه‌اش، جریمه را به سختگیری داور ربط می‌دهد و می‌گوید: «شکل لباس آیدین با بقیه یکی بود. آیدین علیاری هم دوچرخه‌سوار با تجربه‌ای است، اما ژائو داور چینی مسابقه هم خیلی سختگیر و جدی بود. او لباس سرعت پوشیده بود و رنگ آستین لباسش، فرق داشت. معمولاً برای تایم‌تریلی تیمی رکابزنان لباس سرعت می‌پوشند، فقط به خاطر رنگ لباس بود و بابت آن 250 فرانک سوئیس جریمه شدیم. این لباس را از اسپانسر جدید گرفتیم و مشکلی نداشت. فقط هم تیم ما جریمه نشد حتی تیم‌های قزاقستان، کویت، ازبکستان هم جریمه شدند. البته امکان بخشودگی هم هست. فدراسیون جهانی معمولاً جریمه‌ها را به حساب فدراسیون می‌گذارد.»
او حتی میزبان را مقصر دیر رسیدن حسین عسگری به مسابقه می‌داند و ادامه می‌دهد: «طبق برنامه، قرار بود مسابقه ساعت 2 بعداز ظهر برگزار شود که یکدفعه ساعت 12 ظهر یعنی 2 ساعت زودتر مسابقه را شروع کردند. حسین عسگری هم 4 دقیقه بعد از استارت مسابقه پا به رکاب شد. صرفنظر از آن 4 دقیقه که از رکوردش کم کنیم، او شاید مدال نمی‌گرفت اما میزبان مرتکب اشتباه شد. وقتی ما اعتراض کردیم، گفتند ما تغییر ساعت را روی تابلوی اعلانات گذاشتیم که اصلاً توجیه قابل قبولی نیست. البته ما پیگیر این قضیه هستیم و آنها باید قبول کنند. این مسأله جزو اشتباهات داوری محسوب می‌شود. حتی در بازی فوتبال اگر داوری اشتباه داشته باشد برای قضاوت‌های بعدی مشکل پیدا می‌کند. به هر حال میزبان و کادر داوری باید وقتی زمان مسابقه تغییر می‌کرد به همه سرپرستان تیم‌ها اعلام می‌کرد. آنها حتی ساعت مسابقه دیروز و روز آخر را هم تغییر دادند. در حالی که تغییر زمان مسابقه روز آخر برای تیم‌هایی مثل ما که بلیت برگشت تهیه کرده‌اند هم دردسر ساز شده، اول قرار بود مسابقات روز آخرساعت 13 تمام شود اما حالا حرف از پایان مسابقه در ساعت 15 است که ریسک بزرگی برای پرواز ما به مالزی برای قهرمانی آسیای پیست است. با این شرایط بعید نیست به مشکل بخوریم که فعلاً در حال مذاکره هستیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی