صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهار - ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهار - ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبــــار

آیت‌الله رئیسی در جلسه شورای عالی مسکن خواستار شد
جدیت دستگاه‌ها در پیشبرد نهضت ملی مسکن

آیت‌الله رئیسی در هشتمین جلسه شورای‌عالی مسکن در دولت سیزدهم، با تأکید بر ضرورت شتاب گرفتن اعطای تسهیلات به طرح‌های ساخت مسکن، استانداران را مکلف کرد، تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده را نیز در دستور کار قرار دهند. رئیس جمهور در این جلسه از استانداری‌ها و ادارات مربوطه در استان‌ها خواست اراضی را که بیش از 10 سال بلاتکلیف مانده و ساخت و ساز در آنها انجام نشده، شناسایی کرده و با ارائه مشوق‌های لازم و بهره‌گیری از سازکارهای قانونی، این زمین‌ها را به ظرفیت ساخت و سازهای مسکن کشور اضافه کنند.

تأکید مجدد بر نظارت بر بازار اجاره‌بها
ساماندهی بازار اجاره‌بها و نظارت بر عملکرد سکوهای ارتباطی در زمینه بازار مسکن و اجاره‌بها به منظور جلوگیری از سوداگری و قیمت‌سازی در بازار مسکن از دیگر تأکیدات رئیس جمهور در این جلسه بود. رئیسی با اشاره به افزایش سهم مسکن در سبد خانوار، از همه مسئولان و دستگاه‌ها خواست در زمینه اجرای نهضت ملی مسکن با جدیت به وظایف خود عمل کنند تا نگرانی مردم از ناحیه تأمین مسکن هر چه بیشتر برطرف شود. در این جلسه مقرر شد دستورالعمل تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات به شرط اخذ نتیجه مطلوب در اجرای آزمایشی، به شکل سراسری در کل کشور اجرا شود. ایجاد درگاه سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری که آخرین وضعیت پروژه‌های نوسازی بافت فرسوده را نشان می‌دهد، به تأیید اعضا رسید.
رئیس جمهور ضمن قدردانی از استقبال گرم و صمیمانه مردم غیور استان آذربایجان شرقی از کاروان دولت مردمی، این حضور دلگرم‌کننده را در شرایط جنگ ترکیبی و تلاش مستمر دشمن برای یأس‌آفرینی در کشور، معنادار خواند و با تمجید از موقعیت‌شناسی و هوشمندی مردم استان آذربایجان شرقی، افزود: این حضور حماسی، مسئولیت دولت مردمی را در پیگیری و رفع مشکلات استان سنگین‌تر می‌کند. رئیس جمهور خاطرنشان کرد: همان‌طور که در دور اول سفرهای استانی، شاهد به سرانجام رسیدن برخی پروژه‌ها با سابقه بیشتر از دو دهه بودیم، دومین سفر هم منشأ آثار خیر برای مردم آذربایجان شرقی خواهد بود.

 

امیرعبداللهیان
با اسدالله اسدی دیدار کرد

حسین امیرعبداللهیان عصر دیروز در محل وزارت امور خارجه با «اسدالله اسدی» دیپلمات آزاد شده ایرانی از زندان بلژیک دیدار و گفت و گو کرد.

گفت و گو با همتای سوری
همچنین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و فیصل المقداد، وزیر خارجه جمهوری عربی سوریه در تماس تلفنی، آخرین تحولات در روابط دوجانبه و تحولات منطقه را مورد بحث و بررسی قرار دادند. طرفین ضمن اشاره به سفر موفقیت‌آمیز رئیس جمهوری اسلامی ایران به سوریه و نتایج مثبت آن، بر عزم و اراده خود بر اجرایی شدن توافقات انجام شده در این سفر تأکید کردند.  
امیرعبداللهیان همچنین با حضور در جمع اعضای شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه در شهر مقدس قم، بعد از ایراد نقطه نظراتی درباره تحولات جهانی، به سؤالات و نکات حاضران در خصوص برخی موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی پاسخ گفت.

 

۱۲ هزار میلیارد تومان؛ اعتبار مصوبات سفر به آذربایجان شرقی

محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور پس از پایان دومین سفر استانی هیأت دولت به آذربایجان شرقی، در متنی خبر داد: میزان اعتبار مصوبات دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان آذربایجان‌شرقی به رقم بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان رسید.

جستجو
آرشیو تاریخی