فوتبال ایران

تبریک رئیس فیفا به قهرمان لیگ و جام حذفی
اینفانتینو: پرسپولیسی‌ها سختکوش و از خود گذشته بودند
جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در پیامی، قهرمانی باشگاه پرسپولیس را تبریک گفت. در بخشی از نامه اینفانتینو آمده است: «باعث افتخار من است که قهرمانی پرسپولیس در فصل 2023-2022 لیگ برتر ایران و همچنین قهرمانی در جام حذفی را به باشگاه پرسپولیس تبریک بگویم. این عناوین بدون سختکوشی، اشتیاق و ازخودگذشتگی تمام تیم در باشگاه میسر نبود و همه مجموعه به آن افتخار می‌کند. لطفاً پیام تبریک من را به تمام افرادی که در این موفقیت مشارکت داشتند، برسانید. از این فرصت استفاده می‌کنم تا از طرف جامعه فوتبال مراتب تشکر خود را به فدراسیون فوتبال ایران به جهت توسعه و شکوفایی فوتبال در ایران و منطقه اعلام کنم.»

 

اعتراض استقلال به محرومیت ساپینتو و شکایت از داوران جنجالی دربی
محرومیت 4 ماهه سرمربی پرتغالی استقلال با اعتراض این باشگاه مواجه شد و باشگاه استقلال در این خصوص اعتراض رسمی خود را به کمیته استیناف ارسال کرد. این باشگاه خواستار بررسی دوباره مدارک، مستندات و شواهد است. استقلال با توجه به تصمیمات اتخاذ شده توسط گروه داوری فینال جام حذفی، اخراج بی دلیل ساپینتو، مصاحبه رسمی کمک داور مبنی بر اینکه اعتراض نیمکت حریف باعث اخراج سرمربی آبی‌پوشان شده و همچنین رفتار غیر حرفه‌ای و حضور یکی از اعضای تیم داوری در جشن قهرمانی تیم رقیب که مصداق بارز جانبداری است، شکایت خود از تیم داوری مسابقه را به فدراسیون ارسال کرد.

 

رحمتی، سرمربی جدید نساجی
سید مهدی رحمتی سرمربی فصل گذشته آلومینیوم، نساجی را به عنوان تیم جدید خود انتخاب کرد و دیروز قرارداد 2 ساله‌ای با این تیم مازندرانی امضا کرد. رحمتی در فصل گذشته تیم آلومینیوم را به جایگاه هشتم لیگ برتر رساند و همچنین یک فصل قبل از آن نیز با این تیم به فینال جام حذفی صعود کرد. او سابقه هدایت شهرخودرو را هم در کارنامه دارد.

 

هیأت مدیره استقلال، اختیار انتخاب سرمربی ندارد!
با این که حجت کریمی سرپرست مدیرعاملی استقلال به ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی آبی‌ها تا پنجشنبه برای تعیین تکلیف ادامه همکاری‌اش مهلت داده اما در این خصوص شنیده می‌شود که اعضای فعلی هیأت مدیره استقلال اراده و اختیاری برای انتخاب سرمربی فصل آینده آبی‌ها ندارند چرا که به جز حجت کریمی، سایر اعضا رفتنی هستند. با این شرایط باید منتظر آرایش جدید هیأت مدیره استقلال ماند و دید آنها روی کدام گزینه برای سرمربی فصل بعد آبی‌ها به جمع‌بندی می‌رسند.

 

کنایه قربان‌زاده به مدیران سرخابی
حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی صبح دیروز پس از برگزاری مجمع باشگاه استقلال در مصاحبه‌ای کنایه‌آمیز اعلام کرد که هیأت مدیره پرسپولیس و استقلال نیاز به ابوالمشاغل ندارد. این صحبت‌های کنایه‌آمیز قربان‌زاده به نظر می‌رسد خطاب به سه عضو هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس است که علاوه بر عضویت در هیأت مدیره این باشگاه، سمت‌های دیگری را هم برعهده دارند. حسین شهریاری رئیس هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس، سرپرست صندوق حمایت از پیشکسوتان است و علاوه بر آن مدیرعاملی یکی از زیرمجموعه‌های شرکت خودروسازی سایپا را برعهده دارد. محمد دلبری دیگر عضو هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس، رئیس هیأت مدیره صندوق فرهنگیان است و به عنوان معاون یکی از بخش‌های آستان قدس رضوی هم فعالیت می‌کند. دیگر عضو هیأت مدیره پرسپولیس پوراحمدی است که مدیرعامل صندوق حمایت از هنرمندان است. این صحبت‌های قربان‌زاده در حالی مطرح شده که این سه عضو هیأت مدیره پرسپولیس به عنوان اعضای موظف مشغول به کار نیستند و فقط در جلسات هیأت مدیره حضور پیدا می‌کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی