تیمی که هدفش قهرمانی است، فقط باید به برد فکر کند

عزت اللهی: بازگشت به لیگ ایران راحت نیست!

امیر اسدی
روزنامه نگار

 

مایکل چرچ، خبرنگار مشهور فوتبال آسیا، در جام‌جهانی می‌گفت:«به نظر من شماره 6 تیم‌ملی ایران -سعید عزت‌اللهی- فراتر از انتظار ظاهر شد و بهترین بازیکن تیم شما در قطر بود.» سعید در میانه میدان یک تقسیم‌کننده توپ و بازیکنی مفید است که شاید چون کم گل می‌زند، بازی‌اش زیاد به چشم نمی‌آید. با عزت اللهی گپ کوتاهی زدیم و از تیم‌ملی تا بازگشت به ایران با او صحبت کردیم. هافبک دفاعی تیم‌ملی ایران درباره حضور امیر قلعه‌نویی در تیم‌ملی گفت:«وقتی در ایران بودم آقای قلعه‌نویی به من لطف داشتند و خواستار این بودند که به استقلال بروم. اتفاقاً در اردوی تیم‌ملی هم این خاطره را تعریف کردند. ایشان مربی‌ای است که سالیان سال فوتبال بازی کرده و در مربیگری هم چندین عنوان قهرمانی به دست آورده است. این باعث می‌شود روحیه پیروزی در تیم ما بیشتر شود، بخصوص در جام ملت‌های آسیا که به این مسأله نیاز مبرم داریم.»
عزت‌اللهی به این سؤال که آیا به موفقیت تیم‌ملی در جام ملت‌های آسیا می‌توانیم خوشبین باشیم، چنین پاسخ داد:«تیمی که هدفش قهرمانی است، فقط باید به برد فکر کند. اردوی کوتاهی که یکی، دو ماه قبل داشتیم باعث شد دوباره مثل یک خانواده  دور هم جمع شویم و از یکدیگر شناخت بیشتری پیدا کنیم. تمام هم‌وغم مجموعه تیم‌ملی این است که بتوانیم قهرمان آسیا شویم و امیدوارم تمام امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای رسیدن به این هدف مهیا شود.»
عزت‌اللهی درباره احتمال حضورش در لیگ ایران چنین نظر داد:«الان نزدیک به 10 سال در ایران نیستم و خارج از کشور بازی می‌کنم. همیشه صحبت‌هایی وجود داشت که به ایران برگردم و برای تیم‌های مدعی بازی کنم. در این مدت نزدیکی خاصی نبوده است، فقط یک دوره قبل از اینکه از فوتبال ایران خارج شوم این اتفاق افتاد اما بعد از آن دیگر نه. اگر علاقه‌مندی هم بود، بحث قرارداد من با تیم‌های باشگاهی و البته علاقه خودم به ادامه حضور در فوتبال اروپا باعث شد نتوانم به ایران برگردم. با توجه به قراردادی که دارم، راحت نیست بتوانم جدا شوم و برای تیم ایرانی بازی کنم.»
او در خصوص قراردادش با وایله هم توضیح داد:«باشگاه از 4، 5 ماه قبل پیشنهاد تمدید قرارداد به مدت دو سال‌ونیم را داده است اما منتظرم ببینم چه شرایطی رقم خواهد خورد. اگر پیشنهاد خوبی برسد، امکان دارد آن را بررسی کنم، در غیر این صورت باید تا پایان قراردادم در وایله بمانم و نیم‌فصل دیگری را برای این تیم بازی کنم. فعلاً در کش‌وقوس هستیم تا کمی زمان بگذرد و بعد تصمیم نهایی را بگیرم.»

جستجو
آرشیو تاریخی