صفحات
شماره هشت هزار و دویست - ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست - ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۴

دورنما

العربی الجدید
قطر

مردم سودان که در نزاع های اخیر در این کشور در معرض بیشترین آسیب‌ها هستند، اکنون قرار است عواقب تحریم‌های امریکا را هم متحمل شوند. این تحریم‌ها ظاهراً شرکت‌های نظامی را هدف گرفته‌اند اما در واقع به‌خاطر در هم تنیده بودن اقتصاد این کشور با نظامیان، باعث شده است، مردم نیز در معرض آثار این تحریم‌ها قرار گرفته و علاوه بر تورم شاهد تأثیر آن بر وضعیت بیکاری باشند.

 

ایندیپندنت
بریتانیا

ارتش انگلیس زمانی به کسانی که در خلال جنگ افغانستان به لندن کمک می‌کردند، وعده داده بود در هر شرایطی آنها را همراهی می‌کند اما بعد از سقوط کابل به دست طالبان به بسیاری از این افراد خیانت کرد. آمارها نشان می‌دهد در حال حاضر 44 شهروند افغانستان که همکار انگلیسی‌ها بودند، درون خاک افغانستان گیر افتاده‌اند و نگران آن هستند که طالبان آنها را دستگیر کنند.

 

خلیج تایمز
امارات

عربستان بنا دارد میزان تولید نفتی روزانه خود را معادل یک میلیون بشکه کاهش دهد. این در حالی است که امارات و سایر اعضای اوپک پلاس نیز قرار است مطابق توافق‌های قبلی میزان تولیدات نفتی خود را کاهش دهند. عربستان اعلام کرده این کار با هدف ایجاد تعادل در بهای جهانی نفت انجام می‌شود. این کشور از زمان کووید 19 سیاست خود را بر کاهش وابستگی به نفت قرار داده است.

جستجو
آرشیو تاریخی