صفحات
شماره هشت هزار و دویست - ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست - ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۴

اخبار

ناوهای آلمان به اقیانوس هند می‌روند
وزیر دفاع آلمان در نشست امنیتی سنگاپور خبر داد، کشورش در سال ۲۰۲۴ دو ناو جنگی به اقیانوس هند و آرام خواهد فرستاد. به گزارش جاکارتاپست، بوریس پیستوریوس در حالی در بحبوحه افزایش تنش بین چین و تایوان و مناقشه دوطرف بر سر دریای چین جنوبی این خبر را اعلام کرده که مدعی شده، کشورها باید از نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین و حفاظت از معابر بزرگ دریایی حمایت کنند.

 

 درخواست استولتنبرگ از اردوغان به‌خاطر سوئد
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه بار دیگر خواستار پیوستن سوئد به این سازمان شد و گفت که سوئد خواسته و شروط تعیین شده از سوی ترکیه به عنوان یک عضو ناتو را برای ملحق شدن به این نهاد نظامی برآورده کرده است. به گزارش نوردات، دبیرکل ناتو که در مراسم تحلیف اردوغان حضور داشت، ابراز امیدواری کرده، مذاکراتش با آنکارا برای الحاق سوئد به ناتو نتیجه مثبت داشته باشد.

 

عمران خان:
ارتش نمی‌خواهد من پیروز شوم
عمران خان گفته، همزمان با تلاش اسلام‌آباد برای جلوگیری از بروز بحران مالی، تشکیلات نظامی پاکستان می‌خواهد مانع از پیروزی حزب او در انتخابات آینده شود که این روند، راه را برای یک دولت ضعیف هموار می‌کند. به گزارش بلومبرگ، عمران خان دخالت حامیانش و حزب تحریک انصاف پاکستان را در حمله به نهادهای قانونی رد کرده و دولت را به استفاده از این رویداد به عنوان بهانه‌ای برای سرکوب غیرمنتظره علیه حامیان حزب متهم می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی