صفحات
  • صفحه اول
  • سیاسی
  • جهان
  • دیدگاه
  • ایران اقتصادی
  • اقتصادی
  • کشاورزی
  • بازار سرمایه
  • حوادث
  • زیست بوم
  • ورزشی
  • فرهنگی
  • صفحه آخر
شماره هشت هزار و صد و نود و نه - ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و نود و نه - ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

فضای‌مجازی

دلنوشته‌های لاله اسکندری از نقش‌اش در «آتش و باد»، روایت کیهان کلهر از کلیدر، نمایش تازه نسیم ادبی از اخبار دنیای مجازی اهالی فرهنگ و هنر در شبانه‌روز گذشته است.

 بهترین سواری عمر
 محمد سرشار، تهیه‌کننده، پژوهشگر و نویسنده به علاقه‌مندان و مخاطبان کتاب، یک اثر جدید معرفی کرده با عنوان «بهترین سواری عمر» و دراین باره نوشته:«نخستین کتابی که از نمایشگاه کتاب خریده بودم، پایان یافت و دیگر خوابم نبرد!
کتاب «بهترین سواری عمر» درس‌هایی است که مدیرعامل دیزنی از ۱۵ سال مدیریت این غول سرگرمی آموخته. این درس‌ها برای من که چند ماهی است درگیر تولید پویانمایی هستم، بسیار آموزنده و همزمان بسیار ترساننده بود. تأثیر کتاب بر ذهنم آنقدر عمیق بود که دیگر چشمانم بر هم  نیاسود. ترس به جانم افتاد که آیا برای رسیدن به بالاترین کیفیت ممکن با بهینه‌ترین میزان هزینه، درست برنامه‌ریزی کرده‌ایم؟ آیا در جنگ جهانی جذابیت، به اندازه کافی خلاقانه پیش رفته‌ایم؟ آیا خواهیم توانست با مخاطب جهانی خوب سخن بگوییم؟…کتاب بهترین سواری عمر توسط رابرت ایگر یهودی نوشته شده، مدیرعامل موفقی که هنوز دوست دارد بعد از دیزنی، رئیس‌جمهور امریکا شود و جالب اینکه یک سال پس از بازنشستگی، دوباره به دیزنی فراخوانده شده تا در ۷۲ سالگی به کارش ادامه دهد. کتاب ۳۶۴ صفحه دارد و اگر حوصله نداشتید می‌توانید ۱۸۷ صفحه اول را نخوانید و یک راست بخش دوم کتاب یعنی دوران مدیرعامل دیزنی را بخوانید .

 خاک پای تو آقا!
 حمید هنرجو نویسنده و شاعر به مناسبت تولد امام رضا(ع) با انتشار یک استوری از حال و هوای این روزهای خود و حرم نوشته:«کفشدارت فرصت گفتن یک «خسته نباشی» ساده را به من نمی‌دهد! دستم را چنان گرم می‌گیرد که انگار انرژی تمام جهان را به وجودم سرازیر می‌کند حالا می‌فهمم که خاک پای تو بودن چطور آدم را به عرش می‌برد آقا رضا(ع).

  «بی‌بی‌کتا»، زنی که از دل تاریخ آمد
لاله اسکندری بازیگر سریال «آتش و باد» در صفحه اینستاگرامش از نقش خود «بی‌بی‌کتا» در این سریال نوشته:«بی‌بی کتا نقشی که دو سال با او زندگی کردم در سخت‌ترین روزها. زنی که درعین سادگی پر از پیچیدگی بود و برایم تداعی‌کننده زن پراقتدار ایرانی است، زنی آشنا برایم که می‌توانم از او درس شجاعت، صبوری و استقامت‌ بگیرم…. زنی که مانند هزاران مادر ایرانی پر است از عشق، شهامت و دلدادگی، زنی که از دل تاریخ آمده اما همیشه برایمان آشناست. خوشحالم که فرصت اجرای چنین نقشی به من داده شد، امید که این مجموعه که با سختی‌های بسیار ساخته شد و به روزهای پایانی خود می‌رسد، به‌دلتان نشسته باشد.

کلیدر و کیهان
کیهان کلهر، در صفحه اینستاگرامش به نقل از صفحه آوانامه، (ناشر کتاب‌های‌ صوتی) برشی از کتاب صوتی کلیدر با صدای خود را منتشر کرده است. در کتاب صوتی کلیدر که توسط فیدیبو ارائه و با مشارکت نشر صوتی آوانامه و رادیوگوشه تولید شده است، بیش از صد گوینده شامل گروهی از برترین گویندگان و صداپیشگان کشور حضور دارند و تدوین صوتی اثر با آلبوم‌ها و اجراهای کیهان کلهر، به همراه طیف وسیعی از افکت‌ها و فضاسازی‌های صوتی انجام شده است. روایت و سرپرستی گویندگان در کتاب صوتی کلیدر به عهده آرمان سلطان‌زاده بوده و محمود دولت آبادی و کیهان کلهر به‌عنوان گویندگان افتخاری حضور دارند.

ضرب‌آهنگ ناصر وحدتی
محسن شریفیان از قسمت بعدی برنامه «ضرب آهنگ» خبر داده و نوشته:«سومین فصل برنامه ضرب‌آهنگ با معرفی و بررسی موسیقی نواحی مختلف ایران از رادیو سوینا پخش می‌شود و ششمین اپیزود این فصل نیز به قسمت اول گفت‌و‌گو با ناصر وحدتی، نوازنده و موسیقیدان اختصاص دارد.

 اینجا پنجره‌ای باز مانده است
نسیم ادبی در صفحه اینستاگرامش نمایش تازه‌اش با عنوان «اینجا پنجره‌ای باز مانده است» را منتشر کرده که تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد و در این باره نوشته:«اینجا پنجره‌ای باز مانده است»؛ سه‌گانه‌ای معاصر با الهام از منطق‌الطیر عطار. نویسنده، طراح و کارگردان: ندا شاهرخی و یاسمن خواجه‌ای، تهیه‌کننده: نسیم ادبی و مرتضی یونس‌زاده، بازیگران: سعید چنگیزیان (در نقش هنگامه) و مرتضی یونس‌زاده (در نقش سعید)، موسیقی زنده: گیتار الکتریک: کاوه عیدی، دودوک: سروش نعمت‌اللهی، میکس و مستر: علی رحمانی. تماشاخانه ایرانشهر،  سالن استاد سمندریان. از دوم خرداد ساعت ۲۱:۱۵.

 

جستجو
آرشیو تاریخی