قهرمانی بازی‌های آسیایی ما را معاف می‌کند

کریمی: در لیگ ملت‌ها قاره‌پیمایی می‌کنیم

مهری رنجبر
روزنامه‌نگار

جواد کریمی پاسورغایب دوره قبل لیگ ملت‌ها، امسال دوباره برگشته است. او که قبلاً روزهای طاقت‌فرسایی را تجربه کرده، با شروع ماجراجویی تیم ملی از لیگ ملت‌ها، معتقد است روزهای سخت، انتظار والیبالی‌ها را می‌کشد: «هفته اول لیگ ملت‌ها همیشه سخت بوده است. بویژه که بازی اول ما دراین هفته با ژاپن میزبان است که قطعاً سختی کار را چند برابر می‌کند. ما نمی‌خواهیم استارت VNL مثل قبل باشد و برای شروع خوب می‌رویم تا هفته به هفته بهتر شویم و به دور نهایی صعود کنیم. البته شرایط سختی در پیش داریم. بعضی تیم‌ها هفته اول با تیم دوم می‌آیند و بعضی‌ها با تیم اصلی. به هر حال مسافت طولانی و خستگی سفر هم اذیت‌کننده است. ما برای سه هفته دور مقدماتی قاره‌پیمایی می‌کنیم، یعنی لیگ ملت‌ها برای ما از ژاپن شروع می‌شود، برمی‌گردیم تهران و بعد هلند، از اروپا هم به امریکا می‌رویم. شک نکنید سفر طولانی در روند آمادگی تیم تأثیر می‌گذارد و شرایط مسابقه را سخت‌ترمی کند.»
تنها دلخوشی جواد کریمی برای قهرمانی در هانگژو، معافیت از سربازی است. این پاسور تیم ملی در این باره می‌گوید: «نتیجه بازی‌های آسیایی هانگژو برای یک سری از بازیکنان خیلی مهم است چرا که سربازی نرفته‌ایم و با قهرمانی معاف می‌شویم. سربازی بر شرایط یک بازیکن تأثیر زیاد دارد، می‌توانید از امین، آرمان و بچه‌های سرباز بپرسید. ما کار راحتی نداریم. کار وقتی سخت‌تر می‌شود که چهارروز بعداز آن انتخابی المپیک در برزیل شروع می‌شود. حضور در المپیک برای هر ورزشکاری مهم است و مدالش هم یکی از آرزوهاست. از صحبت‌های بچه‌های ما هم مشخص است که حضور در المپیک برای سومین بار یکی از اهداف اصلی ما است که انگیزه زیادی برای تحقق آن داریم. قهرمانی آسیای تهران هم میدان آسانی است. من 2019 و 2021 با تیم قهرمان شده‌ام و باید مردادماه هم در تهران برای سومین قهرمانی بجنگیم تا تیم اول آسیا شویم.»
پاسور ملی‌پوش در اردوی تیم ملی با محمدطاهر وادی برای ترکیب ثابت رقابت جدی دارد، البته خودش نمی‌داند چه اتفاقی می‌افتد: «هنوز مشخص نیست چه کسی ثابت است و چه کسی ذخیره. مهم این است که در تیم ملی باشیم و برای بهترین نتیجه تلاش کنیم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی