دربی 101، قبل از آغاز حاشیه‌های مختلفی را تجربه کرد

بازار سیاه و سکوهای ملتهب!

استقلال و پرسپولیس در حالی از ساعت 19:45 دیروز در فینال جام‌حذفی به مصاف هم رفتند که از ساعات ابتدایی صبح چهارشنبه، هواداران دو تیم از اقصی‌نقاط کشور در اطراف ورزشگاه آزادی حضور داشتند. پرسپولیسی‌ها از ورودی شرقی و استقلالی‌ها از ورودی غربی توانستند وارد استادیوم شوند. در ورزشگاه به روی هواداران از ساعت 13:50 باز شد ولی در فاصله حدود پنج ساعت تا آغاز بازی ترافیک بسیار شدیدی در خیابان‌ها و بزرگراه‌های اطراف ورزشگاه به چشم می‌خورد.
در این میان، برخی هواداران که درهای ورودی متعلق به تیم خود را به اشتباه رفتند، مجبور شدند با موتور به ورودی که می‌توانستند از طریق آن وارد ورزشگاه شوند، تردد کنند اما برای این کار باید بین ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تومان هزینه می‌کردند.

بلیت از 2 میلیون تا 10 میلیون!
بازار سودجویان برای فروش بلیت در بازار سیاه و عرضه بلیت‌های تقلبی حسابی داغ بود به شکلی که این بلیت‌ها از 700 هزار تا دو میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رفت.  در این میان حتی خبر عجیب فروش بلیت با قیمت 10 میلیون تومان هم منتشر شد! موضوعی که باعث شد تا بسیاری از هواداران از عرضه بلیت‌های تقلبی و فروش بلیت در بازار سیاه گلایه داشته باشند و به این اشاره داشتند مسدود شدن سایت از آغاز بلیت‌فروشی شرایط سختی را برای آنها ایجاد کرده بود. البته مأموران در مقابل گیت‌های ورودی ورزشگاه با دقت زیادی بلیت‌ها را کنترل می‌کردند و با رصد کارت ملی و شماره ملی که روی بلیت هواداران درج شده بود، از ورود افرادی که بلیت تقلبی در اختیار داشتند ممانعت به عمل می‌آوردند. در این بین، عوامل یگان ویژه و نیروی انتظامی با بلندگو اعلام کردند با توجه به فروش کلیه بلیت‌ها، افرادی که بلیت ندارند هرچه سریع‌تر ورزشگاه را ترک کنند.
 
همیاری پلیس
در این میان، با همت و همیاری یگان ویژه، ایستگاه‌های صلواتی، ایستگاه سلامت به صورت رایگان برای هواداران در ورزشگاه درنظر گرفته شده بود. ضمن اینکه مانند دربی‌های قبلی که در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود، برای مسابقه نیز از پلیس‌های اسب‌سوار برای کنترل نظم استفاده شد و فرمانده تیم سواره‌نظام یگان ویژه توضیحاتی برای فعالیت‌های این مجموعه در رشته چوگان ارائه کرد. همچنین برای کنترل نظم در کنار زمین شرایط ویژه‌ای درنظر گرفته شده بود و عوامل انتظامی سعی می‌کردند از ورود افراد متفرقه و خبرنگاران به کنار زمین جلوگیری کنند.

 درگیری سکوها را متشنج کرد
هوای مطبوع بهاری و وزش باد شرایط مطلوبی را برای هواداران در این روزهای گرم ایجاد کرده بود و برخی هواداران در گوشه‌هایی از ورزشگاه با انداختن زیرانداز روی چمن به استراحت مشغول بودند. با این حال، هواداران استقلال که خود را به ورزشگاه رسانده بودند، با شعار «فدراسیون، تبانی» قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر را مورد انتقاد قرار دادند. این موضوع سبب واکنش پرسپولیسی‌ها و درگیری لفظی آنها با آبی‌پوشان شد و همین موضوع باعث شد تا سکوهای ورزشگاه آزادی قدری متشنج شود.
هوادارانی که روبه‌روی جایگاه نشسته‌ بودند، با پرتاب اشیا و ناسزاگویی از یکدیگر استقبال کردند! پرتاب اشیا به حدی بود که مأموران هم زیر باران اشیا دچار مشکل شدند. این در حالی است که دو سکوی خالی میان تماشاگران گذاشته شده بود.
 
شعار علیه بیرانوند
هواداران استقلال به واسطه رفتار علیرضا بیرانوند دروازه‌بان پرسپولیس و تهییج عجیبی که ساپینتو پیش از بازی درباره بیرو انجام داده بود، علیه او شعار دادند. هواداران پرسپولیس نیز به تلافی، به تشویق دروازه‌بان تیم‌شان و همچنین عیسی آل‌کثیر مهاجم سرخپوشان و زننده تک گل دربی گذشته پرداختند. البته هر بار که شدت شعارها بیشتر می‌شد، از بلندگوهای ورزشگاه آزادی موسیقی‌ پخش می‌شد تا صدای شعارها گم بشود!

جستجو
آرشیو تاریخی