صفحات
شماره هشت هزار و صد و نود و هفت - ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و نود و هفت - ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۲

خبر در خبر

 علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از تهیه لایحه تغییر اقلیم جهت ارسال به مجلس خبر داده و گفت: کشور ما از نظر شاخص‌های محیط زیستی در آستانه‌ها قرار گرفته است و دیگر فرصت آزمون و خطا نداریم. او همچنین در گردهمایی رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، بر استفاده از ظرفیت‌های دیپلماسی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر کنفرانس بین‌المللی گرد و غبار تأکید کرد.
 سرهنگ رضا اکبری، فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی کشور، وظیفه یگان حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری کشور را سازماندهی، برنامه‌ریزی و راهبری مجموعه کلان عرصه‌های منابع طبیعی ارزیابی کرد و گفت: باید حفاظت از منابع طبیعی جایگزین شعار حفاظت از منابع طبیعی شود.
 حسین اکبری، معاون اداره‌کل حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: ۳ میلیون هکتار از اراضی استان اصفهان مستعد غبارخیزی است که یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار آن را کانون‌های بحرانی گردوغبار تشکیل می‌دهد.
 مـــــازیـــار غـــــلامی، مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران با پیش‌بینی تابستانی «گرم و خشک» برای تهران، اعلام کرد: برای سه‌ ماه آینده دمای هوای «یک تا ۱.۵» درجه بیش از نرمال و بارندگی‌ها در خوشبینانه‌ترین‌ حالت در حد نرمال پیش‌بینی می‌شود که نمی‌تواند مسأله کمبود و کاهش بارش انباشته شده را جبران کند.
 مصطفی پورعلی، مدیرکل ثبت و حریم آثار و حفظ و احیای میراث‌ معنوی و طبیعی وزارت میراث فرهنگی گفت: در پرونده ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان، اظهارنظر جامعه محلی در مورد جهانی شدن همدان برای ارزیابان نقش حیاتی در نظر کارشناسی آنها خواهد داشت.
 صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور، نفوذ سامانه بارشی جدید به کشور از چهارشنبه (۱۰ خرداد) و همچنین افزایش دما در غالب استان‌ها خبر داد.
 سرهنگ منوچهر کیانی، فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی کردستان گفت: در آستانه فصل گرما و خشک شدن پوشش گیاهی مراتع و جنگل‌ها، ۶۳ نیروی یگان حفاظت از منابع طبیعی استان، آماده مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی در فصل تابستان هستند.
جستجو
آرشیو تاریخی