صفحات
شماره هشت هزار و صد و نود و هفت - ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و نود و هفت - ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

از ورزش چه خبر؟

منتظر رکوردشکنی تفتیان باشید
حسن تفتیان رکورددار100 مترایران، با قهرمانی در تور قاره‌ای شهر فورباخ فرانسه، کم‌کم روی دیگرش را نشان می‌دهد. او که آذرماه سال قبل در جامائیکا اردو زد تا زیر نظرمربی جدیدش آماده شود، رکوردهایش در سه مسابقه اما چنگی به دل نزد. دونده 100 متر ایران که فدراسیون روی مدالش برای بازی‌های آسیایی حساب می‌کند، در سه مسابقه جامائیکا رکوردهایش بهتر از 10/24 صدم ثانیه نشد. رکوردهایی که انتقاداتی را هم متوجه‌اش کرد. او هفته پیش به اروپا رفت تا در رقابت‌های بین‌المللی قدرت بدنی‌اش را برای قهرمانی آسیا به اوج برساند. تفتیان دیروز در تور قاره‌ای شهر فورباخ فرانسه دور مقدماتی را با رکورد 10 ثانیه و 14 صدم‌ثانیه دوید و فینال با دو صدم‌ثانیه کمتر یعنی 10 ثانیه و 12 صدم‌ثانیه قهرمان شد؛ رکوردی که بوی خوش می‌دهد، بوی رکوردشکنی. البته حسن تفتیان هم این موضوع را تأیید می‌کند: «حتماً منتظر رکوردشکنی باشید.»

 

چهار تیم هندبال به اصفهان رسیدند
سه روز مانده به شروع رقابت‌های جام باشگاه‌های هندبال مردان آسیا، چهارتیم خارجی به اصفهان رسیدند. این رقابت‌ها  11 خردادماه با حضور 11 تیم به میزبانی فولاد سپاهان  در سالن 25 آبان اصفهان شروع می شود که تا به حال تیم‌های البحرین، الکویت و الکاظمه کویت وارد شده‌اند، تیم عمان هم دیروز به شیراز رسید و با اتوبوس به اصفهان رسید. فولاد سپاهان و نیروی زمینی شهید شاملی کازرون دو تیم ایرانی حاضر در این رقابت‌ها هستند.   

 

بلینگام بهترین بازیکن بوندسلیگا شد
جود بلینگام ستاره دورتموند قهرمان نشد اما بهترین بازیکن فصل بوندسلیگا شد. ستاره جوان این فصل دورتموند نقش کلیدی برای زنبورها داشت و در 31 بازی 8 گل به ثمر رساند. بلینگام در بازی آخر دورتموند مقابل ماینتس حضور نداشت و بسیاری معتقدند حضور او می‌توانست روند بازی را تغییر داده و حتی جام قهرمانی را به سمت زنبورها بکشاند. او قهرمانی را از دست داد اما در پایان فصلی درخشان، بهترین بازیکن فصل شد تا با خاطره‌ای خوش آلمان را ترک کرده و راهی اسپانیا برای پوشیدن لباس رئال‌مادرید شود.  مذاکرات دو باشگاه برای انتقال بلینگام در مرحله نهایی قرار دارد و انتظار می‌رود او همین روزها بلیت مادرید را رزرو کند.

 

 13 شمشیرباز درقهرمانی آسیا
حضور 13 شمشیرباز در قهرمانی آسیای چین قطعی شد. رقابت‌های  شمشیربازی قهرمانی آسیا ۲۷ خرداد ماه در چین شروع می‌شود، مسابقه‌ای که امتیازش برای سهمیه تیمی المپیک  مردان سابر اهمیت زیادی دارد. بنابراین تیم سابرمردان  با ترکیب محمد رهبری، محمد فتوحی، علی پاکدامن و فرزاد باهر شرکت می‌کند. اعظم بختی در اپه زنان ، شیدا عالمی، کیاناباقرزاده، نجمه سازنجیان و فائزه رفیعی هم شمشیربازان سابر مسافر چین هستند. سرمربی اپه مردان هم تیمش را با محمد رضایی طادی، محمد اسماعیلی، محمدرضا وثوقی و امیرحسین موشحی بسته است. اما فدراسیون هنوز برای اعزام  یک شمشیربازفلوره مردان به جمع بندی نرسیده است.

 

عظیمی به درخواست کاوه ماند
مبین عظیمی، قهرمان وزن ۹۲ کیلوگرم کشتی آزاد جام تختی که به واسطه عملکرد درخشانش در ارومیه مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی و رقابت با کامران قاسم‌پور را به دست آورده بود؛ از حضور در تورنمنت مجارستان انصراف داد. محسن کاوه مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد در نامه‌ای، از فدراسیون کشتی درخواست کرد با توجه به نیاز تیم‌های ملی کشتی آزاد جوانان و زیر 23 سال و خواست مبین عظیمی کشتی‌گیر وزن 92 کیلوگرم، این کشتی‌گیر در رقابت‌های رنکینگ مجارستان به دلیل نزدیکی به رقابت‌های آسیایی و جهانی جوانان حضور پیدا نکند.بدین ترتیب تیم آزاد با 7 کشتی‌گیر عازم مجارستان خواهد شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی