صفحات
شماره هشت هزار و صد و نود و هفت - ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و نود و هفت - ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

مسیر انتخابی زارع در جام تختی بحث برانگیز بود

معصومی: شانس آوردم مهدی هاشمی رفت!

پریسا غفاری
روزنامه نگار

امیررضا، پسر فردین معصومی دارنده مدال نقره و برنزجهانی کشتی آزاد در فینال سنگین وزن‌های کشتی آزاد جام تختی در ارومیه باز هم قافیه را به امیرحسین زارع واگذار کرد تا از رسیدن به دوبنده جهانی دور بماند.این آزادکار کشورمان در خصوص عملکرد خود در چهل وسومین دوره بین‌المللی جام تختی گفت: «در فوق سنگین تمام بهترین‌های ایران از جمله امیرحسین زارع، خود من، یدالله محبی و امین طاهری حضور داشتیم تا بتوانیم به دوبنده تیم ملی برسیم. نمی‌دانم اسمش را چه چیزی بگذارم اما طبق قرعه‌کشی انجام شده امین طاهری و یدالله محبی در گروه من افتادند و شانسی که آوردم این بود که مهدی هاشمی رفت و گرنه باید با او هم کشتی می‌گرفتم!»به بهانه اعتراض‌های این بازیکن طلایی آسیا در فینال جام تختی گفت‌و‌گویی با او انجام دادیم.

   سطح کیفی جام تختی چطور بود؛ گفته می‌شود نبود کشتی‌گیران خارجی مطرح از سطح کیفی آن کم کرده است؟
اتفاقاً مسابقات سطح بالایی داشت و تمام بهترین‌های ایران بجز کامران قاسم‌پور و رحمان عموزاد در آن حضور پیدا کرده بودند تا به دوبنده تیم ملی برسند. خود من سال پیش در همین رقابت‌های جام تختی قهرمان شده بودم و در این دوره هم با وجود خستگی زیاد پس از قهرمانی آسیا و فرصت کم ریکاوری توانستم بدنم را به شرایط خوب برسانم و کشتی‌های خوبی بگیرم. البته با اینکه در قهرمانی آسیا مصدوم شده بودم اما باز ترجیح دادم بیایم و کشتی بگیرم.

   برای رسیدن به فینال رقبای سرسختی را از پیش رو برداشتی؟
نمی‌دانم چه صحبتی کنم.من با قرعه سختی روبه‌رو شدم و تنها با مهدی هاشمی مبارزه نکردم.باور کنید تمام بهترین‌های فوق سنگین به ارومیه آمده بودند و بعد از شکست امین طاهری و محبی توانستم به دیدار پایانی برسم. بالاخره این کشتی‌های سخت روی من تأثیر بدی گذاشت و خسته‌ام کرد. بر عکس من امیرحسین زارع با قرعه چندان سختی مواجه نشد. خودم در فینال نتوانستم نتیجه دلخواهی که می‌خواستم را بگیرم و امیدوارم در شرایط برابر با هم کشتی بگیریم تا مشخص شود چه کسی بهتر است. معتقدم در آن صورت است که واقعاً عیار هر کسی مشخص می‌شود و دیگر حرف و حدیثی هم باقی نمی‌ماند. اگر مانند جهانی قوانین رعایت می‌شد و در دو روز بود می‌توانستم بدنم را به حالت خودش برگردانم.او بهتر کشتی گرفت و من را شکست داد و به دوبنده تیم ملی رسید. امیدوارم بتواند در جهانی صربستان بهترین عملکرد را داشته باشد و با نتایجی که می‌گیرد از حیثیت فوق سنگین ایران دفاع کند.

   کشتی سختی با زارع داشتید.او چگونه کشتی‌گیری است؟
درست است او به عنوان نخست رسید اما مسیری که تا پیش از فینال سپری کرد برای من شبهه برانگیز بود! در این چند سالی که کشتی می‌گیرم تاکنون چنین چیزی ندیده بودم و برایم چنین قرعه‌ای خیلی جالب بود. ای کاش می‌گذاشتند در حالت طبیعی و بدون دخالتی تکلیف نفر برنده مشخص شود. حتی این انتقاد را دارم چرا باید به طاهری سهمیه برای حضور در جام تختی بدهند؟

 

جستجو
آرشیو تاریخی