صفحات
شماره هشت هزار و صد و نود و شش - ۰۸ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و نود و شش - ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۲

امدادرسانی به 241 نفر در سیل خراسان شمالی

با وجود هشدار هواشناسی که طی روزهای گذشته اعلام شد، در خراسان شمالی ۱۵ روستا درگیر سیل شده و بیشترین خسارت به روستاهای «استاد» و «گلیان» وارد شده است که در این حادثه نیز ۴ نفر در روستای «استاد» شهرستان فاروج جان باختند؛ ۵۰ خانه خسارت دید و ۱۹ خودرو گرفتار سیل و ۴۰۰ رأس دام تلف شد و تلاش برای یافتن قربانیان احتمالی در روستاهای سیل‌زده استان ادامه دارد.
به گفته مدیر‌کل هلال احمر خراسان شمالی، جست‌و‌جوی امدادگران هلال احمر برای پیدا کردن افرادی که احتمالاً جان خود را در سیلاب از دست داده‌اند، ادامه دارد و حدود 17 خانوار این روستا در چادر اسکان داده شده‌اند.
سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران خراسان شمالی نیز خسارت‌های وارد شده به مناطق سیل‌زده استان را روستاهای استاد در فاروج و گلیان در شیروان اعلام کرد و گفت: در روستای استاد با جاری شدن سیلاب انشعابات آب، برق و گاز قطع شد که با تلاش‌های صورت گرفته برق وصل شده است.
طبق گزارش‌های اولیه، ۴۰ واحد مسکونی در روستای استاد از ۵ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیده‌ و ۱۰ واحد مسکونی نیز در روستای گلیان دچار خسارت شده است.
استاندار خراسان شمالی نیز با حضور در مناطق سیل‌زده شهرستان فاروج بر خدمت‌رسانی سریع و بموقع در این شهرستان و شهرستان شیروان تأکید کرد و ادامه داد: آب، برق و گاز مناطق سیل‌زده به‌سرعت تأمین و راه‌ها بازسازی شوند و خدمات‌رسانی باید ادامه یابد. وی بر ارائه آمار دقیق از تعداد مفقودی‌های حادثه سیل و برآورد خسارات تأکید کرد.
همچنین محمودی، سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر با اشاره به امدادرسانی به ۲۴۱ نفر در سیل و آبگرفتگی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر ۱۵۵ نفر را اسکان اضطراری دادند.
محمودی با اشاره به انجام عملیات امداد و نجات در سیل و آبگرفتگی طی 24 ساعت منتهی به روز گذشته، گفت: 2 استان، 4 شهرستان و 8 روستا نیاز به دریافت خدمات امداد و نجات پیدا کردند. ۵۸ نفر از امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر آب تجمیع‌شده در ۱۶ واحد مسکونی را تخلیه کردند.
۳۰ دستگاه چادر، ۲۴۰ تخته پتو، ۶۰ تخته موکت، ۳۰ ست ظروف، ۳۰ شعله والور و ۷۲ بسته غذایی توزیع شد.
جستجو
آرشیو تاریخی