از ورزش چه خبر؟

تکلیف ۴ آزادکار جهانی مشخص شد
با پایان مسابقات کشتی آزاد جام تختی، تکلیف کشتی‌گیران اعزامی به مسابقات جهانی در ۴ وزن مشخص شد. براساس چرخه‌ای که فدراسیون کشتی ۱۲ مهر سال گذشته در سایت خود منتشر کرده بود، رضا اطری در ۶۱ کیلوگرم، یونس امامی در 74 کیلو، حسن یزدانی در 86 کیلو و امیرحسین زارع در 125 کیلو دوبنده جهانی را برتن می کنند. در وزن ۷۹ کیلوگرم علی سوادکوهی با غلبه بر محمد نخودی عنوان قهرمانی را به دست آورد. طبق چرخه تعریف شده، این ۲ کشتی‌گیر در مرحله نهایی با هم مبارزه خواهند کرد. اگر مسابقات در این وزن به صورت رودررو باشد، کشتی‌گیری برنده خواهد بود که به ۲ پیروزی دست پیدا کند. این احتمال وجود دارد که در وزن ۵۷ و ۹۷ کیلوگرم هم نفرات اول جام تختی به بلگراد اعزام شوند. احمد محمدنژاد جوان و مجتبی گلیج در این ۲ وزن قهرمان شدند.

 

نقره آلیش به شهید تهرانی‌مقدم رسید
سپیده بابایی نایب قهرمان کشتی آلیش قهرمانی آسیا مدال نقره خود را تقدیم به شهید حسن تهرانی‌مقدم کرد. ملی‌پوش وزن 55 کیلوگرم تیم آلیش در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی ازبکستان توانست سکوی دوم را به خود اختصاص دهد و بعد از بازگشت به تهران به دیدن خانواده شهید طهرانی رفت و مدالش را به آنها تقدیم کرد. او در این باره گفت: «قبل از مسابقات نیت کرده بودم که اگر روی سکو رفتم مدالم را به شهید دانشمند تهرانی‌مقدم تقدیم کنم و خدا را شاکرم که این لطف را از من دریغ نکرد. دعا می‌کنم که دعای این شهیدان همیشه بدرقه راه ملی‌پوشان باشد.»

 

 

شهرداری گرگان حریفانش را شناخت
فدراسیون جهانی بسکتبال گروه‌بندی و نحوه برگزاری مسابقات مرحله پایانی سوپر لیگ غرب آسیا را اعلام کرد. این رویداد روزهای 19 تا 27 خرداد در دوبی برگزار می‌شود که در این تورنمنت ۸ روزه، تیم شهرداری گرگان به عنوان نایب قهرمان سوپر لیگ غرب آسیا، نماینده ایران در این مسابقات است که باید در گروه B  به مصاف رقبای خود برود. شباب‌الاهلی امارات، الکویت و بی‌سی‌آستانه قزاقستان در این گروه هستند. تیم‌های هند، الریاضی، بیروت کلاب و منامه بحرین نیز در گروه اول به مصاف هم می‌روند.

جستجو
آرشیو تاریخی