طولانی شدن لیگ برتر بسکتبال فرسایشی شد

رضایی فر: امیدوارم تیم ملی با دمیر نتایج خوبی بگیرد

پریسا غفاری
روزنامه نگار

فصل 1402 - 1401 لیگ برتر بسکتبال ایران با قهرمانی تیم شهرداری گرگان به پایان رسید ولی این تیم در نیمه نهایی حریف گردن‌کلفتی چون نفت آبادان را از پیش رو برداشت تا به فینال برسد. نفتی‌ها که بدون یارخارجی با گذر از مهرام پرآوازه مقابل گرگانی‌ها حاضر شده بودند به لطف درخشش نوید رضایی‌فر و محمد شهریان توانستند بازی‌های خوبی ارائه دهند و گرگان را برای رسیدن به فینال زجرکش کنند.
نوید رضایی‌فر، ملی‌پوش نفت آبادان که دیر به این تیم ملحق شد، اما از انتخابش راضی است:« فصل خوبی را کنار مردم خونگرم و مجموعه باشگاه نفت آبادان پشت سر گذاشتم. به نظرم تیم ما با وجود عدم جذب بازیکن خارجی توانست بازی‌های خوبی را به نمایش بگذارد و اگر کمی خوش‌شانس بودیم و دو سه بازی را در مرحله مقدماتی شکست نخورده بودیم در مرحله پلی‌آف حریفان آسان‌تری پیدا می‌کردیم و فشار ناشی از آن در نیمه نهایی کار دست ما نمی‌داد و به فینال می‌رسیدیم. همچنین باید از هم‌تیمی‌هایم نیز تشکر کنم.» نفت آبادان در مرحله پلی‌آف با تیم مهرام روبه‌رو شد، مسابقه‌ای که برنده بعد از پنج مسابقه مشخص شد:« مهرامی‌ها تیم بسیار جوان و خوبی داشتند که کار را برای ما در پلی‌آف سخت کرده بودند. فکر می‌کنم اگر دور دوم بازی‌ها انجام نمی‌شد، رده‌بندی تیم‌ها بهتر می‌شد و شاید نیمه‌نهایی دیگری رقم می‌خورد. با این حال، تیم و کادر فنی تمام تلاش خود را کرد و من هم به نوبه خود کمک کردم تا سهمی در بردهای این تیم داشته باشم. امیدوارم با کسب مقام سوم مشترک گوشه‌ای از حمایت‌های هواداران را جبران کرده باشیم.»
ملی‌پوش نفت آبادان در خصوص بازی نیمه‌نهایی با شهرداری گرگان هم تأکید می‌کند:« یکی از عواملی که نتوانستیم در دیدار با گرگان خوب عمل کنیم به شرایط رفتن ما برمی‌گردد. ما با پرواز به تهران آمدیم و از آنجا با اتوبوس راهی گرگان شدیم. ساعت 6 صبح رسیدیم و باید گفت نتوانستیم ریکاوری خوبی انجام بدهیم و خستگی راه به تن‌مان ماند. شکست ما در بازی سوم هیچ ربطی به تماشاگران آنها نداشت. چرا که هواداران گرگانی خوب بسکتبال را درک می‌کنند و خود من دو سال در این جو بازی کرده‌ام و فکر کنم کم‌تجربه هم نبودیم. آنها همیشه کنار تیم شهرشان هستند و هر تیمی به داشتن هوادارانی چون گرگان و آبادان به خود می‌بالد.»
نوید رضایی‌فر در ادامه به سطح کیفی لیگ اشاره می‌کند:« در فصل گذشته هشت تیم برتر از کیفیت خوبی برخوردار بودند و از نظر فنی همه تلاش کردند تا بهترین کیفیت را به نمایش بگذارند. تنها فکر می‌کنم طولانی شدن لیگ کمی به برتری لیگ نسبت به سال‌های قبل لطمه زد.»
بازیکن ملی‌پوش ایران در خصوص حضور هاکان دمیر، سرمربی جدید تیم ملی بسکتبال هم می‌گوید:« رزومه ایشان نشان می‌دهد مربی بزرگی است و امیدوارم تیم ملی بهترین نتایج را با او بگیرد. اگر دعوت شدم تمامی سعی خود را می‌کنم تا به بهترین شکل به تیم کمک کنم باید در اینجا هم از آقای ارمغانی و اعضای کادر فنی قبلی تیم تشکر کنم.»

جستجو
آرشیو تاریخی