صفحات
شماره هشت هزار و صد و نود و پنج - ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و نود و پنج - ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

گزارش و خبر

دیدار تاج و قلعه‌نویی با سجادی
مهدی تاج رئیس فدراسیون و مهدی محمدنبی نایب رئیس او، به همراه امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی و رضا عنایتی سرمربی تیم امید، عصر دیروز با حضور در وزارت ورزش و جوانان، با سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، دیدار و گفت‌و‌گو کردند. در این دیدار، مسئولان فدراسیون فوتبال و سرمربیان تیم‌های ملی بزرگسالان و امید گزارشی از وضعیت فعلی فوتبال و برنامه‌های آتی این تیم‌ها به سجادی ارائه کردند. قلعه‌نویی درباره این جلسه به پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان گفت: «خوشحالم که آقای سجادی را سلامت می‌بینم. بعد چند دهه، یک نیروی ورزشی از جنس مدیریتی و قهرمانی مسئولیت وزارتخانه را برعهده گرفته است و آماری که در این چند وقت مشاهده کردیم، متوجه شدیم خصوصاً در بخش بانوان پیشرفت‌های خوبی شده است و این هم به‌خاطر این است که وزیر، یک وزیر ورزشی است و نگاه ورزشی دارد و این توانسته است به ورزش ما کمک کند.»

 

 

جزئیاتی جدید از اردوی تیم ملی
تیم ملی فوتبال کشورمان قرار است 21 خرداد با پرواز اختصاصی، برای حضور در تورنمنت کافا عازم قرقیزستان شود. طبق برنامه کادر فنی، ملی‌پوشان از 14 خرداد مینی‌کمپی را در تهران آغاز خواهند کرد. در این مینی‌کمپ لژیونرهایی که بازی تیم‌های‌شان به اتمام رسیده و البته استراحت مناسبی نیز داشته‌اند، شرکت خواهند کرد. هرچند این احتمال وجود دارد با توجه به برگزاری فینال جام حذفی بین استقلال و پرسپولیس در تاریخ 10 خرداد، امیر قلعه‌نویی برای ملی‌پوشان این دو تیم استراحت بیشتری در نظر بگیرد و حتی شاید آنها در این مینی‌کمپ که تا 19 خرداد طول می‌کشد، شرکت نکنند. فهرست 23 نفره نهایی تیم ملی برای حضور در کافا به احتمال فراوان پس از پایان این مینی‌کمپ و در 20 خرداد اعلام شود. شاگردان قلعه‌نویی پس از سفر به بیشکک در روزهای 23 و 26 خرداد به ترتیب به مصاف افغانستان و قرقیزستان می‌روند. دیدارهای مرحله نیمه‌نهایی و فینال نیز در ازبکستان برگزار می‌شود.

 

هدیه لاکچری فاینورد به جهانبخش
بازیکنان و کادر فنی فاینورد که علیرضا جهانبخش در این تیم عضوریت دارد، به مناسبت قهرمانی در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ لیگ هلند، هدیه‌ای خاص دریافت کردند. این تیم در این فصل و برای اولین بار بعد از فصل 2016-17 موفق به کنار زدن پی‌اس وی آیندهوون و آژاکس شد و عنوان قهرمانی را از آنِ خود کرد. در این شرایط، باشگاه فاینورد اعلام کرد با همکاری شرکت «گاسان» به بازیکنان تیم قهرمان هلند «حلقه قهرمانی» شخصی‌سازی شده به عنوان یادبود اهدا کرده است. اهدای حلقه قهرمانی پیش‌تر در لیگ بسکتبال امریکا و فوتبال امریکایی در ایالات متحده مرسوم بوده و حالا فاینورد به عنوان اولین تیم هلندی، این هدیه را برای اعضای تیم خود در نظر گرفته است. این حلقه شامل نشان باشگاه فاینورد است که از الماس ساخته شده است. همچنین نام بازیکنان، شماره آن‌ها و سال قهرمانی نیز بر روی آن حک شده است. یک کپی از حلقه قهرمانی «آرنه اشلوت» سرمربی تیم فاینورد هم در موزه این باشگاه نگهداری خواهد شد. اشلوت که پس از قهرمانی فاینورد با پیشنهادی وسوسه‌کننده از تاتنهام مواجه شده بود، تصمیم گرفت در این تیم باقی بماند و قرارداد خود را تمدید کرد. گفتنی است، جهانبخش با درخشش در ترکیب فاینورد یکی از مهره‌های کلیدی برای رسیدن به قهرمانی بود.

 

سود سرشار فولاد از فروش حزباوی
محمدامین حزباوی، ستاره جوان فولاد به تازگی با عقد قراردادی پنج ساله به السد قطر پیوست تا در سن کم لژیونر جدید فوتبال ایران شود. این در حالی است که او دو سال دیگر با فولاد قرارداد داشت و باشگاه قطری برای جلب رضایت این باشگاه، 2.5 میلیون دلار (معادل تقریباً 128 میلیارد تومان، با نرخ دلار 51 هزار و 500 تومانی که دیروز در بازار آزاد خرید و فروش می‌شد) به این باشگاه پرداخت کرد. حزباوی پس از توافق دو باشگاه راهی قطر شد و قرارداد خود با السد را امضا کرد تا دهمین ایرانی تاریخ السد باشد. امیر قلعه نویی، افشین پیروانی، حمید درخشان، ابراهیم قاسمپور، علی دایی، حسین فرکی، کریم باقری، حسین کعبی و مرتضی پورعلی گنجی بازیکنانی بودند که سابقه حضور در السد را داشته‌اند.

 

 

استعفای سرمربی تیم تازه صعود کرده!
سعید دقیقی، سرمربی تیم تازه لیگ برتری شده شمس آذر قزوین که با این تیم جواز حضور در لیگ بیست و سوم را به دست آورد، با انتشار متنی در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی، استعفای خود را از هدایت این تیم اعلام کرد و حالا باید دید با این استفعفا موافقت خواهد شد یا شمس آذر با دقیقی کارش را در لیگ برتر آغاز می‌کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی